כרמל יהלום, ללא ספק, היא אחת הנשים הצבעוניות והבולטות בעיר. בחלוף לא מעט שנים פרועות ותוססות, שכללו הרבה ראסטות, רגאיי ויזמות צעירה, מגיעה יהלום – שעברה ליטוש די גדול, נישאה ליועץ השקעות ומאפרת ומסרקת כלות לפרנסתה – עד אלינו, כדי לספר על יופי נשי, ביטחון עצמי וגם על הלוק הכי חם בכל הזמנים.
נכון שהעולם התקדם, נשים קיבלו את השיוויון לו ייחלו והמילה פמיניזם כבר מזמן לא גסה. אבל לא משנה מי את, במה את עוסקת וכמה ילדים יש לך, תמיד יהיה לנו, הנשים, חשוב איך אנחנו נראות. הרי זה ברור שמהרגע שהגענו לגיל ההתבגרות ועד לרגע שנעלה על קרחון לעולם שכולו טוב, נתעסק באיך אנחנו נראות במראה, ביחס לחברות שלנו, לסביבתנו ולעומת היפות והשנואות משלטי החוצות.
זה מתחיל בשפם, גבות ופס דק של אייליינר ויכול להמשיך בהחלקה יפנית, איפור קבוע ומגוון רחב של ניתוחים פלסטיים. אנחנו מוכנות לעשות הכל, לסבול כאבים, למרוט, לתלוש, להשקיע הון ואפילו לעבור הרשמה מלאה – והעיקר שנקבל את השריקה הגסה מנהג המשאית התורן בעת שנחצה כביש.
גם אני ככולן מושפעת בדיוק מאותם חוקי יופי לא מוגדרים. מצב רוחי יכול להשתפר פלאים אחרי שאני מקבלת מחמאה על המראה, ולא באמת משנה ממי. כשאני יפה כולם מקבלים חיוכים, אך אבוי לנהגים שיקבלו אותי ביום חצ'קון לפני מחזור.
בראשון האחרון הגעתי למספרת "אפרו ביוטי" במרכז העיר כדי לחדש את הצמות בצדי הראש ואת הראסטה. בעודי יושבת ומנהלת שיחת חולין עם אחת הבנות, נכנסה אל המקום כרוח סערה שדה טזמנית קופצנית ואדומה העונה לשם כרמל יהלום, עם לא מעט ציוד והרבה יותר מזה: ביטחון עצמי. אחרי כמה טאצ'ים של איפור ועיסוק קל בשיער, בנות המקום מעולם לא נראו טוב יותר והיו מוכנות לצילומי סטיילניג למספרה, אותם הפיקה יהלום. בעודי בוהה בתמונות, ואחרי שנרגעתי, החלטתי שגם אני רוצה כזה.
אל הסטודיו של כרמל יהלום (27), בדירתה החדשה בקריית השרון, נהרו עד היום קרוב ל-1000 כלות ולא מעט נשים צעירות שמגיעות במיוחד כדי לעבור מייקאובר או סתם כדי להוציא תמונות בהן הן נראות במיטבן, לפייסבוק או אפילו לאתר היכרות. אחרי טאצ' הקסם גם אני יצאתי מרוצה.
הספק יפה לגילך. איך בעצם התחלת לעשות נשים יפות יותר?
"בגיל 14 נחשפתי לזה לראשונה. הייתי עם אבא שלי בפסטיבל 'שאנטיפי' וראיתי שם מישהו שפשוט ישב ועשה לאנשים ראסטות בשיער. זה ריתק אותי. פשוט צפיתי בו וכשחזרתי הביתה התחלתי להתאמן על אנשים בראסטות וגם בצמות עד שהגעתי למצב שאנשים מכל הארץ היו מגיעים אליי במיוחד כדי שאעשה להם ראסטות. מפה לשם התגלגלתי בתחום עד לצבא וכשהשתחררתי, בין עבודה לעבודה נסעתי לאילת ושם עשיתי ראסטות וצמות לאנשים בטיילת. שנאתי את אילת וחזרתי לנתניה. משהו בעולם הטיפוח תמיד ריתק אותי והחלטתי להתנסות בלימודי עיצוב שיער, מה שגרם לי ממש לא להתחבר לתחום הספרות".
מדוע?
"למדתי שכדי להיות ספר אתה צריך לדעת לחרטט אנשים כמו שצריך. למה לחרטט? כי אם מגיעה בחורה לספר עם תמונה למספרה ואומרת אני רוצה בדיוק כזה, ואחרי שמסיימים לעבוד עליה היא יוצאת עם שיער שרחוק אלפי שנות אור ממה שהיא ביקשה, תמיד יגידו לה 'לא מותק, זה משהו שצריך לעשות בשלבים, זה יפה ככה, אל תדאגי'. ספרים שלא למדו מוציאים בנות מהמספרה שלהם עם צבע ירוק בשיער ומשכנעים אותם שהכל בסדר. ספר טוב הוא ספר שמעבר לכישרון שלו יידע להגיד ללקוחה 'את זה אני לא יודע לעשות'. או שיודה בטעויות שלו".
כרמל, שכנראה ניחנה בכישרון מולד ובביטחון עצמי לא מהעולם הזה, התחילה לסרק את בנות המין היפה בלי ממש ללמוד, לעצב להן תסרוקות ולגרום להן להרגיש טוב עם עצמן. עם הזמן, כשהתחילה להבין שיש לה את זה וגם שהיא אוהבת את מה שהיא עושה, היא נרשמה ללימודי עיצוב תסרוקות בבית הספר "דיוויס" ויותר מאוחר אף נרשמה ללימודי איפור בבית הספר הגבוה לאיפור של ירין שחף. שם היא התלבטה וקיבלה לא מעט הצעות עבודה.
אישה שמרגישה יפה היא אישה יפה. אני יודעת לזהות מישהי שהולכת ברחוב ומרגישה יפה לבין מישהי שלא משנה עד כמה היא יפה, לא מרגישה ככה. יש נשים שיכולות ללכת עם שק על גופן ומרגישות יפות. כשאישה מרגישה יפה היא מלאת ביטחון ורואים את זה. זה משהו שכמה שהוא נשמע שטחי – משפיע על אישה בכל התחומים. הלוואי שכל הנשים היו לומדות לאהוב את עצמן. אם צריך לפעמים עזרה ואיפור שילכו על זה, אפילו אם זה מתחיל בקצת אודם על השפתיים
אז איך מתחילים לצבור קהל לקוחות? צריך הרבה ביטחון, לא?
"הצעתי בתחילה את שירותיי בחינם לכלות שיהיו מוכנות לתת לי תמונה שלהן אחרי החתונה. הכלות היו מגיעות לניסיון, רואות שזה נראה טוב וקיבלו את שירותיי בשמחה. רוב מעצבי השיער והמאפרים עושים הפקות אופנה בשביל ליצור את תיק העבודות שלהם, אבל בתכל'ס – תיק העבודות שלי בנוי מצילומי כלות שעשיתי. נוצר מצב שכלה מגיעה ואני רוצה להראות לה את העבודה שלי, אני לא אראה לה איפור כלה ושיער כלה על דוגמנית. מה ההיגיון? אני רוצה שתראה איך זה נראה על כלה אמיתית. אני החלטתי שאני פונה לקהל היעד שלי, עם תמונות של קהל היעד שלי. בלי פוטושופ. תכלס העבודה שלי. עד היום כשמאפרות מתחילות פונות אליי ושואלות איך מתחילים אני אומרת להן 'תציעי את העבודה בחינם ותבני תיק עבודות. כשתגיעי למצב שיש לך תיק עבודות להראות לאנשים, תוכלי להרשות לעצמך לקחת כסף. אני גאה ושמחה להגיד שמאז ועוד היום מעולם לא שילמתי כסף על פרסום העסק שלי. כל הלקוחות שלי היו בנות שהגיעו מפה לאוזן. לקוחה מרוצה היא הפרסום הכי טוב".
יש דברים שלא תעשי? קווים אדומים כלשהם?
"כן ברור. כל מה שיוציא אותי כמאפרת לא טובה. לא מזמן הגיעה אליי לקוחה שביקשה להתחתן שהעין שלה כולה מעוטרת בצללית תכלת. היא הגיעה אליי לניסיון ואני מנסה שעה וחצי להסביר לה שזה לא יחמיא לה ושננסה משהו אחר. זאת החתונה שלה, מגיע לה ליהנות ולהחליט מה היא רוצה, אבל אני בתור מאפרת ומעצבת שיער יודעת שמי שיראה בעתיד את התמונה שלה מאופרת ככה לא יגיע אליי בחיים. זה היה הורס לי את השם. ויתרתי על הכסף ואמרתי לה שתלך לעשות את זה אצל מישהו אחר, בלב שלם". את הבנות כרמל גם מצלמת באופן מקצועי, ומוציאה תמונות שלא היו מביישות צלמי על. כל זה בלי ללכת ללמוד שעה אחת של צילום
הכיצד?
"לימדתי את עצמי, כמו שלימדתי את עצמי את כל השאר. הייתי בלא מעט הפקות אופנה וצילומים והתחלתי לקבל מושג על איך, כמה ולמה. רכשתי את הציוד המתאים והתחלתי לצלם. זה הרבה יותר פשוט עבורי. יש צלמים שלא יבינו את הקונספט ואת האמת שלי דרך התמונה, מה שלי יוצא באופן טבעי".
לאחרונה יותר ויותר נשים מצטלמות במיוחד בשביל תמונת פרופיל לפייסבוק או תמונה לאתר היכרויות. באמת משלמות כסף בשביל זה?
"בווודאי. היום כשהעולם כולו הפך לווירטואלי ובעצם הפייסבוק הוא כרטיס הביקור שלך, חשוב להציג את עצמך בצורה הכי טובה, במיוחד כרווקה שרוצה תמונה טובה לאתר הכרות. אני פשוט מראה את הטוב שקיים בכל אחת ואחת. זה לא נקרא לרמות כי זה איפור ממש טבעי ואין פוטושופ. פשוט האישה במיטבה".
מה הופך אישה ליפה בעינייך?
"אישה שמרגישה יפה היא אישה יפה. אני יודעת לזהות מישהי שהולכת ברחוב ומרגישה יפה לבין מישהי שלא משנה עד כמה היא יפה, לא מרגישה ככה. יש נשים שיכולות ללכת עם שק על גופן ומרגישות יפות. כשאישה מרגישה יפה היא מלאת ביטחון ורואים את זה. זה משהו שכמה שהוא נשמע שטחי – משפיע על אישה בכל התחומים. הלוואי שכל הנשים היו לומדות לאהוב את עצמן. אם צריך לפעמים עזרה ואיפור שילכו על זה, אפילו אם זה מתחיל בקצת אודם על השפתיים".
אחרי שסבלנותי כמעט פקעה והסרט לשיער הונח על ראשי, כרמל הרשתה לי להתבונן במראה. הדבר הראשון שיצא לי מהפה היה צרחה שמלווה בשאלה: זאת אני? וואו, אני יפה. הלוק הכי חם, מחמיא ונשי משנות ה-50, שנקרא "פינאפ" וכיכב פעם בכל הפרסומות, כולל על מרילין מונרו. איילינר חזק ומרשים, אודם אדום עז, שיער מהפיפטיז וסרט שקשור לראש.
"אחרי שאיפרתי וראיתי המון נשים בכל הסגנונות והלוקים, בעיניי זה לוק שחוזר היישר משנות ה-50. זה הלוק של האיילנינר והאודם האדום, שמתאים לכל בחורה. לוק מנצח שמחמיא לנשים מאז ומתמיד. אני בעצמי התחתנתי מאופרת ככה. אין דבר שיותר מגביר את הנשיות והיופי הנשי מהלוק הזה".
טיפ לטיפוח לסיום.
"אני אתן לך טיפ אחד חשוב. לא לשים לחות בשיער. תמיד אנחנו אומרות שהשיער שלנו נהרס מהלחות, וכמה שבאילת הוא מסתדר לנו מצוין כי אין שם לחות? אז יופי. למה לשים קרמים בשיער? מה ההגיון? אם חייבים לשים משהו ויש לך תלתלים – שימי מוס".