אור בקצה המנהרה: בתום עשרות שנים של קיפאון ואין-ספור כתבות ומחאות וכותרות בעיתונים במהלך השנים, הודיע משרד הפנים (ב'), כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז מרכז אישרה את פרויקט "הרי גרינטל" שיכלול 2,800 יחידות דיור חדשות. מדובר בתוכניות 556א' וכן 556ב'
פרויקט המגורים, ששטחו למעלה מ-300 דונם ואשר גבולותיו נעים בין רחוב אברהמם, שדרות בן גוריון במערב, שדרות בן צבי במזרח ורחוב איתמר בן אבי בצפון, כולל הסטת כביש שדרות בנימין לתוואי חדש – כחלק מתכנון קווי BRT ׁ(קווי תחבורה ציבורית ייעודית שתקיף ותחצה את כל העיר).
במסגרת הפרויקט, שהוצג ונחשף לראשונה בנתניה און ליין עוד בשנת 2009, יכלול המיזם כ-66 דונמים המיועדים לשמש כפארק מרכזי לכל אורך השכונה – זאת בשל תוואי ואדי העובר במקום ומתחם נופי היסטורי המיועד לשימור- זאת במקום קוטג'ים שתוכננו במקור והיה להם אישור. אולם, עיריית נתניה ביקשה שינוי תמהיל הדיור לרבי קומות.
אזור נת 556 נחשב לאחד מאזורי הפיתוח הנחשקים באזור השרון. המיקום במרכזה של עיר מתפתחת, מאות מטרים בודדים מחוף הים, היו אמורים להפוך את המתחם לפנינה נדל"נית מהמדרגה הראשונה. אלא, שסדרת תקלות, מזל רע, התנהלות ביורוקרטית והתנגדות עזה של משרד התחבורה והגופים הירוקים מנעו מהתוכנית המקורית לצאת לפועל כבר לפני 15 שנה (במקור תוכננו קוטג'ים).
את הקרקעות המיועדות לבנייה, המכונות בין השאר "הרי גרינטל", רכשו תושבים מנתניה בסוף שנות הארבעים והחמישים של המאה הקודמת. אלא, שבמשך שנים ארוכות לא נתאפשרה במקום בנייה בשל קשיים שונים ומשונים. במהלך שנות השמונים הוחלט לקדם את הבנייה בשטח, ובמשך כעשר שנים הוכנה תוכנית חדשה לחלוקת השטח והתאמתו לעידן הבנייה המודרני. בעלי הקרקעות הקימו עמותה בשם "גרינטל פארק" ובמהלך ארבע השנים האחרונות קידמה את פרויקט 556א' – אשר יכלול 15 מגדלים בני 32 קומות (1800 יחידות דיור) – מתוכם 20% יחידות דיור המוגדרות כדירות ברות השגה ושטחן קטן יחסית. 60% מהשטח, כאמור, יישמר לצרכי פארק.