כנס החינוך המסורתי: נתניה ערוכה לפתיחת שנת הלימודים

כמדי שנה קיים מינהל החינוך העירוני את כנס החינוך המסורתי, בהשתתפות מנהלי ומנהלות כלל מוסדות החינוך בעיר. ראש המינהל אתי דהן הציגה את יעדי השנה הקרובה. 

0
1354
כנס החינוך המסורתי - נתניה 2024. בתמונה מנהלות ומנהלים חדשים שהצטרפו למערך החינוך בנתניה.

כמדי שנה קיים מינהל החינוך העירוני את כנס החינוך המסורתי, בהשתתפות מנהלי ומנהלות כלל מוסדות החינוך בעיר. ראש המינהל אתי דהן הציגה את יעדי השנה הקרובה.

כנס החינוך, במעמד ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר וסגניה, הובילה ראש מינהל החינוך אתי דהן.

על-פי מינהל החינוך העירוני, ההיערכות מתמקדת השנה בשני היבטים מרכזיים. המשך התנהלות בימים אלה בהם מלחמת חרבות ברזל נכנסת לשנתה השנייה. במקביל, "קולות וגוונים של תקווה".

דהן סקרה את מערכת החינוך ואת המענים שהיא מעניקה לתלמידי העיר. כחלק מההיערכות היא הציגה את היעדים המקצועיים. בין היתר, קידום הלכידות החברתית בקרב התלמידים במעגלים שונים. בהיבט הפדגוגי הציגה מענים בהיבט לימודי, רגשי וחברתי.

בהמשך, התמקדה דהן בשאלה מהי תקווה וכיצד ליצור אותה בכלל ובחינוך בפרט. "תקווה היא שילוב של אמונה, יעדים ומעשים" ציינה. "זו לא רק אופטימיות. אנשי חינוך הם אנשי עשייה ולכן העשייה שלהם מביאה תקווה. כדי להעלות תקווה צריך להציג את ההצלחות שהיו עד כה".

דהן ציטטה מחקר הנוגע לשסעים בישראל, והדגישה כי החינוך הוא המפתח לקירוב לבבות.

 

יורם כהן, מנכ"ל העירייה, התייחס לנתונים המספריים של העיר. לקליטת העלייה הנרחבת, לגידול במספר תלמידי החינוך המיוחד. בהמשך הציג תוכניות אסטרטגיות ומגמות בהתפתחות נתניה.

הממונה על החינוך ורד פטל אמרה, כי "התקווה אינה רק חלום לעתיד, אלא גם כוח מניע בהווה. אנשי חינוך ומנהיגים נדרשים להוביל את הדור הצעיר לעבר עתיד טוב יותר. כשאנחנו מחנכים ילדים לערכים של כבוד, אחריות ושיתוף פעולה, אנחנו זורעים זרעים של תקווה".