לאחר כ-10 ימים חודשה תנועת הרכבות

0
130
תחנת רכבת נתניה

תושבי נתניה ויישובי האזור יכולים לנשום לרווחה – תנועת הרכבות במקטע תל אביב-בית יהושוע, אשר הופסקה זמנית לצורך עבודות חיבור הקו המהיר לירושלים, שבה ביום ראשון פנות בוקר לסדרה, זאת לאחר שכל העבודות שתוכננו הושלמו תוך עמידה בזמנים ובאופן מדויק.

במשך כעשרה ימים נאלצו מאות אלפים מתושבי היישובים הצפונית לתל אביב, בהם נתניה ויישובי הסביבה, לחפש דרכים חלופיות לנסיעה למקומות עבודתם באזור תל אביב, זאת לאחר שתנועת הרכבות בעקבות חיבור הקו המהיר, הופסקה לכעשרה ימים. במהלך ימים אלה נמסר על פקקים בלתי נסבלים, בכביש החוף, בין נתניה לתל אביב, שארכו בשעות הלחץ שעות. חברות התחבורה הציבורית אמנם הוסיפו אוטובוסים ומוניות שירות, אולם בשעות אלה, לא פעם לא הצליחו לעמוד בלחץ הנוסעים.

העבודות במקטע בית יהושע-ת"א כללו את הקמת התשתית המסילתית ותשתית החשמל לרכבות החשמליות בקו המהיר לירושלים, במרכזן פירוק והרכבה מחדש של המסילה תוך שינוי התוואי, וכן הכנה להטמעת מערכת הפיקוד והשליטה לרכבות ETCS (level2) המתקדמת העולם. בו בזמן, שופצה תחנת הרצליה למען הנוסעים. הוחלפו בה שערי המעבר (ואלידטורים), חודשו תאי השירותים ואלמנטים רבים ברציפים.

עוד נמסר מרכבת ישראל, כי משרד התחבורה ורכבת ישראל נערכו באופן יסודי להפעלת חלופות תחבורתיות ללא תשלום לטובת הנוסעים. קרוב ל-700 אוטובוסים הופעלו עם הפסקת התנועה; הופעל מערך הסעות ייעודי, בתדירות גבוהה וללא עלות בין כל תחנות תל אביב ותחנת בית יהושוע, בשני הכיוונים. בנוסף הופעל שירות אוטובוסים ללא תשלום, בכל שעות היממה, מתחנת נתניה ונתב"ג, בשני הכיוונים. כמו כן רכבת ישראל העמידה לצורך מתן מידע והכוונה לנוסעים מאות דיילים בתחנות, וכן סייעה עם המזוודות של הנוסעים לנתב"ג. מוקד שירות הלקוחות תוגבר והופעל מסביב לשעון, וכן הופעל חדר מצב משותף של משרד התחבורה, רכבת ישראל, משטרת ישראל, חברות האוטובוסים וגורמים נוספים, במהלך כל ימי הסגירה. כל העת השתפרו פתרונות התחבורה החלופיים כתוצאה מלמידה ויישום לקחים של כלל הגורמים בשטח. במהלך ימי הסגירה חילקה רכבת ישראל 'צ'ופרים' לנוסעים, כדוגמת קרטיבים, מתוך הערכה להבנתם וסובלנותם.

ברכבת ישראל ביקשו לציין, כי לקוחות בעלי כרטיס תקופתי (גמיש 7, גמיש 30) שהינו בתוקף בזמן סגירת המקטע ושאחת או יותר מהתחנות הסגורות נכללות בו, זכאים לפיצוי שיינתן בהארכת תוקף הנסיעה, זאת בהתאמה למספר הימים בהם כרטיס הנסיעה היה בתוקף ומקטע הנסיעה היה סגור. הפיצוי ייטען אוטומטיות במכונות הכרטוס או בקופות עד ליום לאחר סיום תוקף הכרטיס.

מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון, מסר, כי "רכבת ישראל פעלה בימים האחרונים במספר מוקדים על מנת להתקדם לדור הבא. לצד העבודה בתחנת הרצליה וחיבור התשתית להפעלת הקו המהיר לירושלים, ביצענו גם בדיקות למסילות שכבר הונחו בקו ובפעם הראשונה נסעה עליהן רכבת מטען. אנו נערכים גם לקליטת הקטר החשמלי הראשון שעתיד להגיע לנמל חיפה בקרוב".