הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הפקידה התוכניות להקמת הרמפות המזרחיות במחלף איינשטיין – נתניה. ייאפשר יציאה נוספת מנתניה לכיוון חדרה וכניסה נוספת לעיר למגיעים מתל אביב. בכפוף, לאישור התוכנית. בשלב זה מאפשר כביש איינשטיין מתן מענה רק למי שמבקש להיכנס מצפון או לצאת דרומה לכיוון תל אביב.
הצורך במחלף איינשטיין נולד לפני עשור. זאת בעקבות מחאה ציבורית ועומסי תנועה שנוצרו בצפון העיר. באותה עת עמדו בפני תושבי צפון העיר, שמתחדש כולו בקצב בנייה חסר תקדים, שלוש אפשרויות יציאה מהעיר. דרך רחוב רזיאל לצומת קניון השרון. דרך רחוב דוד המלך לכיכר העצמאות ומשם לכיוון מחלף פולג ומחלף אגמים. הדרך השלישית הייתה דרך כביש פנימי של חבצלת החוף. המעבר לנתניה, בעקבות מאבק משפטי ארוך שנים, נחסם.
כצעד אופרטיבי פעלה עיריית נתניה להקים את מחלף איינשטיין. בשלב ראשון כמעין חצי מחלף. בו ניתנו פתרונות לתושבי צפון העיר לצאת אל כביש החוף לכיוון תל אביב. במקביל, לאפשר לנוסעים בכביש החוף מכיוון חדרה להיכנס לעיר. בשנת 2016 חנכה עיריית נתניה את מסעף איינשטיין. בשנת 2017 החלה לקדם את הפיכתו למחלף מלא.
תכנית מחלף איינשטיין נחשבת לתקדימית ברמה ארצית. בין השאר, כיוון שאישורה חייב את אישורן של שלוש תוכניות בניין עיר משולבות. תוכנית איינשטיין אף שינתה את תוכנית המתאר הארצית. האישורים למימונה הושגו ממשרדי האוצר והתחבורה. מחלף איינשטיין משתלב בהרחבות שמבצעת חברת נתיבי ישראל בכביש החוף לכל אורך העיר נתניה. בין השאר, בתוספת נתיבי תנועה. זאת, כדי לשחרר ולהקל על צווארי בקבוק ולאפשר תנועה זורמת.