16 נוסעים בכלי רכב פרטיים נהרגו בשנת 2019 בערי ישראל לעומת ארבעה בלבד שנהרגו בשנת 2018; גידול במספר נפגעי תאונות דרכים בנתניה – כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.
מהנתונים עולה, כי שנת 2019 הייתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון במותם של נוסעים ברכב פרטי בתאונות דרכים בערים. 2,916 נוסעים נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2019. כאמור, 16 נהרגו, 162 נוסעים נפצעו קשה ו-2,738 נפצעו קל.
בחינת נתוני ההיפגעות בעשור האחרון חושפת כי 119 נוסעים נהרגו בתאונות דרכים בערים. בנוסף, 37,919 נוסעים נפגעו.
בתל אביב-יפו נפגעו 199 נוסעים ברכב פרטי בתאונות דרכים בשנת 2019. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו 2,689 נוסעים בתאונות דרכים בעיר.
בחיפה נפגעו 241 נוסעים ברכב פרטי בתאונות דרכים בשנת 2019. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו 2,682 נוסעים בתאונות דרכים בעיר.
בבאר שבע נפגעו 142 נוסעים ברכב פרטי בתאונות דרכים בשנת 2019. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו 2,016 נוסעים בתאונות דרכים בעיר.
באשדוד נפגעו 93 נוסעים ברכב פרטי בתאונות דרכים בשנת 2019. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו 1,241 נוסעים בתאונות דרכים בעיר.
בראשון לציון נפגעו 72 נוסעים ברכב פרטי בתאונות דרכים בשנת 2019. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו 1,060 נוסעים בתאונות דרכים בעיר.
תאונות דרכים בנתניה: 913 נפגעו בתאונות דרכים בעיר (2010-2019)
בנתניה נפגעו 64 נוסעים ברכב פרטי בתאונות דרכים בשנת 2019. שלושה מהם באורח קשה. סך הנפגעים, הכולל פצועים קל ובינוני, מצביע על גידול יחסי. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו 913 נוסעים בתאונות דרכים בעיר.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר למערכת נתניה און ליין, כי "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את המודעות בקרב הציבור לתרומתן של מערכות הבטיחות למניעת תאונות דרכים".
"במקביל, לעודד באמצעות תמריצים את התקנתן של אותן מערכות בטיחות אוטונומיות אשר מפצות על טעויות הגורם האנושי ומונעות את התאונה".
"כדי לצמצם את סכנת ההיפגעות של נוסעי הרכב, יש לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה – גם במושב האחורי. גם אם היא נסיעה קצרה אל בית הספר או גן הילדים. מחקרים רבים מוכיחים, כי להימצאותן של מערכות בטיחות ברכב יש חשיבות רבה ומכרעת בצמצום תאונות הדרכים".