נפתח המחזור הרביעי להכשרת סייעות בגני ילדים; בוגרות תכנית ההכשרה הייחודית צורפו למאגר הסייעות בגני הילדים העירוניים
50 בוגרות שני המחזורים הראשונים של קורסי ההכשרה לסייעות בגני הילדים עירוניים קיבלו בסוף חודש מאי תעודות גמר – כאשר בימים אלה הלימודים הדו-שנתיים של המחזור השלישי להכשרתן המקצועית של הסייעות בגני הילדים, בעיצומם. כעת מאשרים בעמותה לחינוך בלתי-פורמאלי, כי בשל הביקוש הרב והצורך נפתח המחזור הרביעי. בכל מחזור לימודים 25 תלמידות בלבד.
למערכת נתניה און ליין – ksn נמסר, כי המחזור הראשון נפתח בשנת 2012, זאת בעקבות יישום הרפורמה בחינוך שהובילה לפתיחת אלפי גני ילדים בכל רחבי הארץ לילדים בני שלוש. בנתניה עצמה נפתחו עד כה למעלה משבעים גני ילדים חדשים במהלך שלוש השנים האחרונות.
שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים, בהם מינהל החינוך ומינהל משאבי אנוש בעיריית נתניה הפועלים לשיבוץ הסייעות, תכנית "חומש" שיקום שכונות שמגייסת תלמידות מתושבי שכונות דרומיות ומממנת את לימודיהן, מוקד קליטה שמממן לימודי עולות מעדה אתיופית הלומדות בקורס, גיוס תלמידות מקהל רחב ליווי צמוד אדמיניסטרטיבי והפעלת הלימודים על ידי המרכז להכשרה מקצועית במחלקה להשכלה של העמותה לחינוך בלתי-פורמאלי, הוביל להצלחת הפרויקט- קורסי הכשרת סייעות לגני ילדים.
תכנית הלימודים מקיפה את כלל הנושאים ותחומי האחריות הנדרשים מסייעת בגן ילדים והקורס עצמו מנוהל על-ידי המכללה האקדמית בווינגייט.
התוכנית הייחודית, שכאמור עוסקת במקצוע בו חסר כוח אדם – הן מבחינה כמותית והן מבחינה איכותית, מאפשרת לנשים בשש ערים בלבד, אחת מהן היא נתניה, ללמוד ולרכוש את המקצוע קרוב לבית בעיר בה הן גרות ומה שמאוד חשוב- להתחיל ליישם את הנלמד כבר בשלב הלימודים בגני ילדים עירוניים.
המועמדות להשתתף בתוכנית עוברות מיוני התאמה וראיונות אישיים. עד כה התקבלו נשים מכל מגוון האוכלוסייה, ביניהן נשים יוצאות העדה האתיופית (המטופלות על-ידי תכנית חומש שיקום שכונות וחומש רווחה), תושבות שכונות דרום העיר (שיקום שכונות) ותושבות עיר נתניה כולה.
לנתניה און ליין – ksn ציינה אליס יאמפולסקי, מנהלת המחלקה להשכלה בעמותה לחינוך בלתי-פורמאלי, כי המחזור הרביעי בסדרה נפתח באוקטובר 2014. הלימודים, הנמשכים כשנתיים, כוללים מפגשי לימוד ושיעורים עיוניים, שיעורים מעשיים בגני ילדים, שיעורי העשרה בתחומים שונים הקשורים לתחום וליווי מקצועי מצד כלל הגורמים. מיוני ההתאמה והראיונות האישיים כתנאי לקבלה ללימודים, נועדו גם בשל הביקוש הרב ללימוד מקצוע מבוקש וגם בשל הצורך לביצוע התאמה מדויקת עד כמה שניתן עוד בשלבים הראשונים, במטרה שבוגרות הקורס ישולבו במערך הסייעות לגננות של עיריית נתניה