כ-800 מקומות חניה יעמדו לרשות הנהגים בסמוך לתחנת הרכבת החדשה – ספיר בנתניה, המוקמת בימים אלה באזור התעשיה החדש. בפגישה שקיימו ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, מ"מ ראש העירייה, אלי דלל, שר התחבורה, ישראל כץ וצוות משרדו, סוכם, כי לקראת פתיחתה של תחנת הרכבת ספיר בנובמבר 2016 – תכשיר רכבת ישראל מסוף קצה לתחבורה הציבורית וכן חניון נוסף ל- 500 כלי רכב. בנוסף – תבצע הרכבת עבודות שדרוג של רחוב יד חרוצים, בהשקעה כוללת של כתשעה מיליון שקלים.
פתיחת תחנת הרכבת ספיר, באזור התעשיה פולג בנתניה, תתאפשר בעקבות דרישתה של ראש העירייה, פיירברג ממשרד התחבורה לאשר לנתניה תחנת רכבת נוספת, וזאת על מנת להגביר את הנגישות התחבורתית לנתניה וממנה.
מעיריית נתניה נמסר, כי פתיחת תחנת הרכבת תהווה הישג משמעותי לנתניה ולאזור התעשיה, שכן תחנת הרכבת תגביר את הנגישות התחבורתית לעיר באופן דרמטי. בנוסף גורמים בתחום הנדל"ן העריכו, כי פתיחת תחנת הרכבת, תביא להמשך מינופו של אזור התעשיה ולכניסתן של חברות עוגן כלכליות נוספות לפארק התעסוקה.
נודע, כי התחנה שצפוייה בעתיד להשתלב במערך ההיסעים ההמוני המתוכנן בנתניה, יצאה לדרך בתום עבודת תכנון מפורטת שנערכה במשך כשנה וחצי על ידי רכבת ישראל, בשיתוף מינהל ההנדסה העירוני וכאמור בהמשך לאישור שהעניק משרד התחבורה להקמת התחנה.
מ"מ ראש העיר, הממונה על התחבורה, אלי דלל מסר, כי "העירייה פועלת בצורה עקבית ושוטפת במטרה להגביר את הנגישות התחבורתית אל העיר וממנה וגם בתוך העיר, לטובת תושבי השכונות הוותיקות של נתניה וכמובן תושבי מתחמי המגורים החדשים של העיר. דוגמא בולטת לכך, היא המהפיכה שאנו מתכוונים לבצע בעיר, בשיתוף משרד התחבורה בכל הקשור לקווי התחבורה הציבורית בנתניה".
נכון. מיליון מקומות חניה ואפס התחשבות בנוסעים בתחבורה ציבורית. הסיפור הרגיל. הכל מיועד לרכב פרטי.
במקום לשים תחנת אוטובוס סמוכה ונוחה עם שירות תדיר, כך שאוטובוסים לא יצטרכו לעשות סיבובים והולכי רגל לא יצטרכו להסתובב בין הרכבים החונים – חניית ענק.
אין לך רכב – תסבול. זה אומר להיות המוטו של מתכנני הלוגיסטיקה בארץ.
Comments are closed.