נתניה און ליין בפרסום ראשון: בתוך כחודש צפויה הוועדה המיוחדת לבחינת יישום הליכי הרפורמה בחנייה להגיש לראש העיר, מרים פיירברג-איכר את המלצותיה. את הפעילות מרכז ומוביל המשנה לראש העירייה, הרצל קרן, ובה משתתפים מנכ"ל העירייה, אנשי מקצוע, בכירים בעירייה בהם נציגי מינהלת מרכז העיר, נציגי ציבור וכן נציגים מטעם התאחדות בעלי העסקים והעצמאים בנתניה.
לנתניה און ליין נודע, כי במסגרת ההמלצות נבחנת בימים אלה האפשרות להענקת אישורים מיוחדים לבעלי שטחים פתוחים להקמת חניוני קומות אוטומטיים, המאפשרים הצבת מתקן מיוחד המאפשר החניית הרכבים בקומות – כאשר המערכת האוטומטית מכוונת את הרכב באמצעות מעלית ייחודית לנקודת החנייה ללא מגע יד אדם. בדיקה שביצע נתניה און ליין מעלה, כי שיטה זו מיושמת בארץ, במתכונת מצומצמת. בנתניה, כך לפחות מתכוונים להמליץ, הכוונה היא על מערכת חנייה גדולה המאפשרת להחנות עד 250 רכבים בשטח המיועד במתכונת חניון רגיל להחניית 50 רכבים בלבד.
בתוך כך, בישיבה משותפת של חברי הנהלת התאחדות בעלי העסקים והעצמאים בנתניה, בה סקר קרן חלק מההמלצות שגובשו, הועלו רעיונות נוספים לפתרון מצוקת החנייה במרכז העיר. על-פי התכנית המתגבשת, הפתרונות נחלקים לשלושה שלבים: פתרונות הניתנים ליישום בטווח הקצר, בטווח הבינוני ובטווח הארוך.
בטווח הקצר מדובר על עידוד הציבור בשימוש בחניונים תת-קרקעיים ופיתוח חניונים בשטחים פרטים במסגרת פרסום "צו חניה", מתן אישור חנייה עם שני גלגלים על מדרכות במספר רחובות בעיר, הגבלת החנייה לנכים למספר שעות במטרה לאפשר לנכים אחרים להשתמש בחניות. בטווח הבינוני מדובר על הקמת מתקני חנייה מודולריים ואוטומטים במספר קומות בשטחים פרטיים וציבוריים (על-פי הערכות מומחים הליך הקמת חניון אוטומטי מסוג זה נע בין שלושה חודשים לחצי שנה). בטווח הארוך מדובר על הקמת שלושה חניונים גדולים בגן המלך, ברחוב המייסדים ובגני סולד.