קריית השרון: הקמת מגדלי ענק תהרוס את השכונה

3
620
ופל
הדמיה מתוך פלאייר שהופץ על-ידי ופל"ה - קריית השרון

בצעד חסר תקדים חולקו בבוקר יום ראשון לאלפי נהגים, שעמדו בפקקים ובעומסי התנועה ברחוב טום לנטוס, עורק התנועה המרכזי של שכונת קריית השרון, מינשרים (פלאיירים), הקוראים לתושבי השכונה ולציבור הרחב לקחת חלק בערב הסברה בנושא תכנית נת 1000, אזור תעשייה מטרופוליני משני לנתניה, על-פי ההצעה לשינוי ייעוד, כך נטען, מתוכננות להיבנות 1200 יחידות דיור נוספות, וכן מגדלים עד 40 קומות. ערב ההסברה יתקיים ביום ראשון (31.03) במתנ"ס קריית השרון ועל-פי הערכות צפויים מאות תושבי השכונה לקחת חלק.

לטענת ופל"ה (ועד פעולה לשיפור החיים) – קריית השרון, בימים אלה מקדמת עיריית נתניה את תכנית נת 1000. כחלק מהתכנית הוגשה בקשה לשינוי התב"ע המאושר של שדרות טום לנטוס וכן שינוי ייעוד מהגדרתו "תעסוקה נקייה" לייעוד חדש המוגדר "מגורים ותעשייה נקייה". התכנית עצמה, לטענת ועד הפעולה, נמצאת היום בשלבי אישור מתקדמים בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה.

"תוספת של מאות יח"ד, ללא יכולת מעשית להוסיף תשתיות נלוות כגון בתי ספר וכבישים, תביא לפגיעה חמורה באיכות החיים של תושבי קריית השרון בפרט ומזרח נתניה בכלל", נכתב בהודעה הרשמית: "במפגש נשתף את המידע שיש בידינו, הנשאב כולו מהתכניות המופקדות כיום באתר משרד הפנים, את החלופות שאנו מציעים ונקיים דיון פתוח בנושא".

ועד הפעולה, בשיתוף ועד קריית השרון, קורא לציבור בכלל ולתושבי השכונה בפרט למלא טופס כדי להיערך בצורה מיטבית:  טופס רישום למידע ולמאבק ציבורי

עומסי התנועה בשכונת קריית השרון, המושפעים מכל מזרח נתניה, העסיקו ומעסיקים את התקשורת המקומית ואת הציבור מזה למעלה מעשור – עת התברר, כי קצב אכלוס התושבים בשכונה אינו עומד בקצב בניית מוסדות ציבור ואינו בהלימה לעומסי התחבורה.

במקביל, פועלים משרדי הממשלה, יחד עם משרד התחבורה, לקידום תכניות בנייה עתידיות גם באזור תחנת הרכבת. על-פי התכניות המקוריות אמור כל השטח ממערב רחוב טום לנטוס לשמש כאזור תעשייה/ תעסוקה. במהלך השנים נבנו על הציר שני מרכזי בילוי ותעסוקה פעילים, ובקרוב יתווספו עוד שני מרכזים מסוג זה. במהלך כל העשור האחרון, כאמור, ניהל ועד קריית השרון שורה של מאבקים ציבוריים – תחת השם "שכונה במצור" – במטרה לקדם פתרונות תחבורתיים. בין השאר, כחלק מהמאבק הציבורי, נבנה גשר המחבר בין קריית השרון לבין אזור התעשייה החדש, גשר האר"י הפך לחצי מחלף ובדרך להפוך למחלף מלא, ובעיריית נתניה פועלים מול גורמי התכנון והביצוע לקידום כביש רוחב שיחבר ישירות בין כביש 4' לבין צומת נטר – מה שעשוי להביא להקלה נוספת.

לכתבות נוספות:

תלמיד מנתניה פיתח מערכת היברידית להארכת זמן שימוש בסוללת נייד

17.2 מיליון שקלים לחיזוק מצוקי נתניה המצויים בסכנת התמוטטות

 

 

3 תגובות

Comments are closed.