הפרויקט, תיאטרון מוזיאלי, מפיח חיים בסיפורים ובאירועים היסטוריים בחיי העיר נתניה, אותם מציגים תלמידי אלדד במוזיאון בית הבאר.
זו השנה הרביעית ברציפות, שמוזיאון בית הבאר מארח את פרויקט תיאטרון מוזיאלי. זאת, במסגרת תכנית "אמירים" במקיף שש שנתי ע"ש אלדד. מטרת הפרויקט, כאמור, היא להפיח חיים בסיפורים ובאירועים היסטוריים המוצגים במוזיאון באמצעות תאטרון.
במסגרת הפרויקט ביקרו תלמידים ותלמידות במוזיאון בית הבאר בנתניה. הם למדו על ההיסטוריה והתרשמו מהמוצגים המרהיבים. בהשראת מה שראו, כתבו התלמידים קטעים תיאטרליים – אותם ביימו והציגו בפני קהל.
הפרויקט עצמו זוכה, כאמור, זו השנה הרביעית להצלחה רבה. בהיבט הלימודי הוא מאפשר לתלמידים לכתוב, לשחק, לביים ולעצב תלבושות. בהיבט ההיסטורי – חווייתי, הפרויקט מאפשר לתלמידים ללמוד על ההיסטוריה של נתניה טרום הקמת המדינה והחיים באותה עת.
ערכים אלה באו לידי ביטוי בערב שיא, שהתקיים בחצר המוזיאון. אל המוזיאון בצפון העיר, הגיעו משפחות התלמידים ואורחים נוספים שצפו בקטעים המומחזים.
צוות בית הספר אלדד שמוביל את הפרויקט הם כוכי ויירמן מורה לתיאטרון ומנחת הקורס החברתי ערכי בראי התיאטרון. יחד איתה מובילים את הפרויקט סימה אונגר זעפרני מנהלת החטיבה, סגנה רוני יצחקי, אסתי אמיתי משה רכזת השכבה, אורלי דולב רכזת אומנויות, מיכל הירש רכזת תיאטרון וסיגל כחלון מנהלת תכנית אמירים בביה"ס.
"אנו גאים מאוד בהצלחת פרויקט תיאטרון מוזיאלי זה השנה הרביעית ברציפות", אמרה סיגל כחלון. "הפרויקט מאפשר לתלמידים לחוות את ההיסטוריה באופן ייחודי ומרגש, תוך פיתוח מגוון יכולות חשובות."
"המוזיאון רואה חשיבות רבה בשיתוף פעולה עם בתי ספר בקהילה", סיכמה תמי בן בסט. בין בסט, המנהלת טת מוזיאון בית הבאר מבית "רגעים"- העמותה לחינוך בלתי פורמלי בנתניה, הוסיפה כי "אנו שמחים לאפשר לתלמידים לחוות את המוזיאון באופן פעיל ויצירתי. בכך, ללמוד על ההיסטוריה של העיר נתניה דרך תנועה ומשחק."