בחופש הגדול נמצאים תלמידים וילדים רבים ללא מסגרות. רבים מהם משחקים בחוץ, מבלים בבריכה, בים, בטיולים ומשוטטים ברחובות. מצב זה הופך אותם לחשופים ופגיעים יותר לסכנות בכבישים.
מדי שנה נפגעים בחודשי החופש הגדול בממוצע 860 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בתחום העירוני. נתון קשה זה מבטא את הסכנות בדרכים אליהן חשופים אותם ילדים ונערים (גילאי 0-19) בחודשים שאמורים להיות עבורם המהנים ביותר בשנה.
מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נפגעו, בתאונות דרכים, ברחבי הארץ בעשור האחרון 618 ילדים ובני נוער. עוד עולה מהדוח, כי שמונה נהרגו ו-79 נפצעו באורח קשה.
בנתניה נפגעו בחודשי החופש הגדול, בעשור האחרון 231 ילדים ובני נוער. נתון זה מציב את נתניה במקום השביעי ברשימת הערים הגדולות, על פיו נפגעו ילדים בתאונות דרכים.
בחופש הגדול הקודם – שנת 2020 נפגעו 15 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים.
עוד עולה מנתוני הדוח, כי רוב הילדים ובני הנוער נפגעים כנוסעים ברכב.
66% מהילדים ובני הנוער נפגעו בעשור האחרון בעת שנסעו ברכב, 15% נפגעו כהולכי רגל, 10% כנוסעים ברכב פרטי, 6% כנהגי אופנוע, 2% כרוכבי אופניים ואחוז אחד מהנפגעים הורכבו על אופניים.
כמו כן חודש יולי, היה בשנת 2019 החודש האדום ביותר, בו נהרגו 12 ילדים ובני נוער.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר, כי "ילדים ובני נוער מצויים בסיכון להיפגע בתאונות דרכים במיוחד בחופש הגדול מאחר והם נמצאים מחוץ למסגרות ומבלים שעות רבות בגני השעשועים, בפארקים ובכלל מחוץ לבתים".
"כדי לעזור להם לעבור את ימי החופש בשלום חייבים במשרד התחבורה בשיתוף הרשויות המקומיות להגביר את ההסברה ולהעלות את המודעות לסכנות האורבות לילדים בדרכים ולעסוק בנושאים כמו חציה בטוחה של הכביש, רכיבה בטוחה על אופניים ועוד".
"בנוסף עליהם לדאוג להתאים ולשפר את התשתיות כך שאלו יהיו בטוחות לילדים ולהתקין פסי האטה בסביבות בהן צפוי להיות ריכוז גבוה שלהם. פסי האטה יסייעו בריסון מהירות כלי הרכב ויקטינו את הסיכון לתאונות ולנפגעים".