שרת התחבורה רגב: מקדמים הקמת תחנת רכבת בעמק חפר

את הדברים השרה מירי רגב אמרה במהלך ישיבת עבודה מקצועית עם ראש מועצת עמק חפר גלית שאול. תחנת רכבת בעמק חפר היא צורך אסטרטגי תחבורתי בעמק. 

0
18272
מקדמים הקמת תחנת רכבת בעמק חפר. שרת התחבורה מירי רגב בדיון עם ראש מועצת עמק חפר גלית שאול.
מקדמות תחנת רכבת בעמק חפר. רגב בדיון עם שאול

את הדברים השרה מירי רגב אמרה במהלך ישיבת עבודה מקצועית עם ראש מועצת עמק חפר גלית שאול. תחנת רכבת בעמק חפר היא צורך אסטרטגי תחבורתי בעמק. 

במסגרת ישיבות עבודה מקצועיות שעורכת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, נפגשה השרה רגב לדיון מקצועי יחד עם מנכ"ל משרדה, משה בן זקן, עם ראשת המועצה האזורית עמק חפר, גלית שאול.

במרכז הדיון עלה הצורך בתחנת רכבת אזורית, שתשפר את החיבוריות והקישוריות במקום. שרת התחבורה הנחתה את מנכ"ל משרדה לקיים דיון בשבועות הקרובים לבחינת החלופות של תחנת אחיטוב ותחנת בת חפר. זאת, במסגרת פרויקט 'מחברים את ישראל' ובהתאם לזמני ביצוע התחנות, בה יוחלט איזו תחנה תפעל קודם.

חוות הדעת של כלל גורמי המקצוע קובעת, כי תחנת בת חפר תהפוך לתחנה קבועה עם סיום הקמתה. במסגרת זו צפויה התחנה העתידית לשמש כהאב תחבורתי. כעורק מרכזי היא תכלול חיבוריות וקישוריות, שבילי אופניים ותחבורה ציבורית מתקדמת.

לאור המלצת ראש מינהל תשתיות ומנכ"ל נת"י כי יש צורך בהארכת כביש 9 עד לכביש 2, הנחתה שרת התחבורה לקדם סטטוטוריקה בתיאום מלא עם רט"ג ומינהל התכנון. בנוסף, הנחתה השרה לפעול ולהשלים את המקטע המרכזי בכביש מס' 444.

"אנחנו ממשיכים לפעול למען כלל אזרחי ישראל בזמן חירום ובשגרה. חזון החיבוריות והקישוריות שלי יטיב גם עם תושבי עמק חפר. העמק יחובר לרשת מסילות הרכבת וכבישים ראשיים. דבר, שיאפשר נגישות תחבורתית, חברתית ותעסוקתית", אמרה השרה רגב.

ואילו ראש מועצת עמק חפר גלית שאול, סיכמה. "אנו סבורים, כי בשלב הראשון הקמת תחנת הרכבת באחיטוב היא הדבר המתבקש. התשתית כבר מוכנה ובעלות נמוכה יחסית ניתן להשלים את התחנה. כך, שתתחיל לפעול כחלק מהמסילה המזרחית כבר בעוד שנתיים. נמשיך לפעול בשיתוף השרה ומשרד התחבורה למען הקמת התחנה. זו תהיה בשורה אדירה לתושבות ותושבי עמק חפר והאזור כולו".