6 מיליון מטרים רבועים של אזורי תעסוקה

0
248
אזור התעשיה פולג. צילום נתניה און ליין

תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליטני היא אחת משתי תוכניות נרחבות המשמעותיות ביותר לעתידה התכנוני של נתניה, אשר יביאו לזירוז הליכים סטטוטוריים מול מוסדות התכנון וישמשו עקרונות למדיניות בנייה כוללת לעיר נתניה – תוכנית המתאר לנתניה נת/2035, תוכנית לב המטרופולין וכן תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליני משני, (אתמ"מ) שנדונה כאמור ביום שני השבוע. מעיריית נתניה נמסר, כי התכנית  תביא להכפלת שטחי התעסוקה בנתניה ל-6 מיליון מ"ר.

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, מסרה, כי "המהלך התכנוני שהעירייה מובילה מאפשר לצפות את עתידה ועתידה הכלכלי של העיר נתניה ומסתבר שצפוי לעיר עתיד ורוד."

אזורי התעסוקה בנתניה מהווים מכלול הכולל את האזורים: קריית אליעזר, קריית יהלום, "רצועת האמצע"- בין כביש החוף למסילת הרכבת, ברכת חנון, קריית ספיר ופארק המדע (מזרחית לקריית ספיר).

מעיריית נתניה נמסר, כי התוכנית נועדה ליצור "בנק קרקעות" נרחב ביותר לתעסוקה בהיקף של כ- 6 מיליון מ"ר, תוך קביעת שימושים לתעסוקה באופן גמיש ביותר, שיאפשר במשך השנים גם גיוון נכון ואף תמריץ לביצוע השקעות בעיר, גם בתוך אזורי התעסוקה הוותיקים.

התכנית שמה דגש רב על שיפור ושדרוג הנגישות של אזור התעסוקה תוך חיזוק הקשר בין אזורי תעסוקה לבין חלקיה המזרחי והמערבי העיר, העצמת זכויות הבנייה, קביעת מתחמים לפיתוח מיידי ועיצוב נפחי הבנייה והמרחב הציבורי.  בנוסף, כעתודה, יתוכננו תשתיות תת קרקעיות בתוך מנהרת תשתיות.

לדברי מהנדס העיר, אדריכל אבנר אקרמן, התכנית מגלמת את כל המאפיינים המהותיים של תכנית המתאר נת/2035, ויוצרת מערכת תחבורתית מפורטת של כבישים ומסילות- שבמרכזם "חוט השדרה" לאורך מסילת הרכבת, זאת במקום כביש 20 שיגיע אך ורק עד למחלף פולג. דרך זו תשלב בתוכה תחבורה ציבורית (מת"א צפונה) המשולבת ברחובות, לטובת נגישות משופרת המאגדת את כל הפרויקטים גם יחד, במארג עירוני אחד.

בנוסף, מציעה התכנית מרכז תחבורתי משולב נוסף בקרבת מתחם האוניברסיטה, מערבית לקריית השרון, שיאפשר לתושבים שירות לתחבורת רכבת פרברית. כמו כן, מציעה התכנית זכויות בנייה גבוהות, כדי לאפשר יוזמה והשקעה בשנים הקרובות.

את התכנון הוביל משרדו של אדריכל יוסי פרחי.