800 מיליון שקלים בהפיכת נתניה ידידותית לתחבורה ציבורית

משרד התחבורה, בשיתוף חברת נתיבי איילון, ישקיעו בנתניה 800 מיליון שקלים בפרויקט נתיבי תחבורה ציבורית (הקו האדום). בעיריית נתניה נערכים לפקקים שילוו את הפרויקט שיימשך שלוש שנים.

0
185
נתיבי תחבורה ציבורית בנתניה. עלות ההקמה: 800 מיליון שקלים. צילום הדמיה
נתיבי תחבורה ציבורית בנתניה. הדמיה

משרד התחבורה, בשיתוף חברת נתיבי איילון, ישקיעו בנתניה 800 מיליון שקלים בפרויקט נתיבי תחבורה ציבורית (הקו האדום). בעיריית נתניה נערכים לפקקים שילוו את המהלך.

הפרויקט המקיף הינו פרויקט, שעתיד על-פי עיריית נתניה לשנות ולשפר את התשתיות התחבורתיות והציבוריות בעיר.

הוא כולל סלילת עשרות קילומטרים של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית (נת"צ). זאת לצד שבילי אופניים רציפים. שבילים אלה ייצרו קישוריות נוחה ויעילה לכל אורכה של העיר נתניה – מצפון לדרום.

תוואי נתיבי תחבורה ציבורית הקו האדום יחבר בין מוקדי הביקוש המשמעותיים ביותר בנתניה. כחלק מהפרויקט יסללו ויסמנו נתיב תחבורה ציבורית שמאלי. נתיב זה יאפשר נגישות גבוהה יותר למוקדי עניין מרכזיים בעיר. בכך, יקדם את הפיתוח הכלכלי והחברתי של העיר.

לאורך התוואי, מדרום לצפון, יעבור הקו בסמוך למוקדים מרכזיים בעיר. ביניהם, גם מוקדי תרבות ופנאי ושכונות מגורים.

הוא יעבור בסמוך לחוף פולג וקניון עיר ימים. ימשיך דרך קריית הממשלה והתחנה המרכזית ועד למרכז העיר ורחוב הרצל, השוק העירוני והטיילת בנתניה. הקו עצמו יגיע גם לבית החולים לניאדו ושכונת קריית צאנז, אזור המלכים. במסגרת התכנון הוא גם יכלול את השכונה החדשה חוף הזהב בצפון העיר וכן מחלף חבצלת. ממערב למזרח.

נתיבי תחבורה ציבורית ייעודית בנתניה – ממש כמו בתל אביב

בקווי הרוחב של העיר יכלול הנת"צ את רחוב הרצל, יעבור הקו דרך נת"צ הרצל, קניון עופר השרון, היכל התרבות, המוסד לביטוח לאומי, כביש 2 וקריית אליעזר.

כחלק מפעילות משרד התחבורה לעודד שימוש באופניים, יכלול הפרויקט שבילי אופנים רחבים, דו סטריים לאורך כל התוואי. בנתניה, כיום, עיר מישורית ברובה, מחסור אדיר בשבילי אופניים. גם אלה שקיימים, ברובם אינם מחוברים זה לזה ולא יוצרים רצף תחבורתי.

בעיריית נתניה הדגישו, כי היבט משמעותי הוא ביצירת תוואי תחבורה ציבורי שמאלי, שיחבר בין רחוב הרצל לתוואי הרכבת ואזור התעשיה הישן. תוואי זה הוא הכרחי כחלד מהליך עידוד תושבים לשימוש בתחבורה ציבורית יעילה ומהירה.

על-פי נתוני משרד התחבורה, הערכות הן כי עם הפעלת הקווים במתכונתם החדשה, ובמסלולים החדשים והמהירים, יפעלו בשעות השיא בקווי הנת"צ שבעים אוטובוסים בכל שעה.

נתיבי איילון תסלול כ-24 ק"מ נת"צ של הקו האדום מתוך 90 הקילומטרים המתוכננים.  כמו כן היא תסלול כ-30 קילומטרים של שבילי אופנים.

העבודות צפויות להתחיל במהלך הרבעון השני של 2025 ולהימשך כשלוש שנים.