אישור חיבור הרמפה המערבית לכביש 2, תסלול האפשרות לירידה ישירה לכל תושבי מזרח נתניה ומרכז נתניה לכיוון תל אביב.
עיריית נתניה באמצעות ח.ל.ת., החברה לפיתוח נתניה, תחדש העבודות בגשר האחדות (גשר האר"י) שנעצרו. זאת לאחר שחברת נתיבי איילון אישרה השבוע את התכנית לחיבורה של הרמפה המערבית לכביש 2, לכיוון דרום.
הקמת הרמפה המערבית נועדה לאפשר ירידה מהגשר לכביש החוף לכיוון תל אביב. היא תהפוך את הכניסה והיציאה מגשר האחדות למעין חצי מחלף. בכך, יינתן פתרון לבאים מתל אביב וליוצאים אליה. קדמה לכך ביקורת ציבורית רחבת היקף, אותה הובילו, בין השאר, חברי ועד שכונת קריית השרון. בעקבות זאת, בשל מצוקת עומסי התנועה במה שכונה באותה עת "שכונה במצור", קידמה עיריית נתניה שורה של פתרונות. בין השאר, פתרונות קצרי טווח, פתרונות לטווח בינוני ופתרונות לטווח ארוך.
בנובמבר 2018 הסתיימו העבודות להקמת הרמפה המזרחית, המאפשרת עלייה מכביש החוף מדרום לגשר האחדות. אמפה זו משמשת כניסה נוספת לעיר לבאים מכיוון תל אביב (הרמפה מאפשרת פנייה ימינה לכיוון מזרח העיר: שכונות קריית השרון, נאות גנים ועמליה ולאזור התעשייה והרכבת. בנוסף, פנייה שמאלה לכיוון מערב העיר: שכונות רמת חן ובן ציון).
בעתיד יוקמו הרמפות צפוניות, שיאפשרו כניסה לעיר לבאים מכביש החוף מכיוון צפון ואת היוצאים לכביש צפונה.
בשנים האחרונות ניהלה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר – מאבקים מול גורמי התכנון במשרד התחבורה. בין השאר, לקבלת הקצבות להקמת מחלפים שיאפשרו כניסות ויציאות נוספות לנתניה. זאת, לאחר שבתקופת הפיגועים הקשה, הסתבר כי העיר נשענת על יציאה אחת בלבד. מרחוב הרצל אל כביש החוף.
למערכת נתניה און ליין הוסיפה פיירברג-איכר, כי "עיריית נתניה פועלת במהלך השנים להקלת עומסי התנועה בצירים המובילים. גם מהעיר החוצה וגם אל העיר פנימה. לאחר שבמשך שנים רבות נשענה נתניה על ציר יציאה וכניסה אחד בלבד. אפשר לומר, כי היום המצב שונה לגמרי. לנתניה שני מחלפים מלאים. בנוסף, שני חצאי מחלף. גם הם יורחבו בהמשך ויהפכו למחלפים מלאים"
שהשם יברך את מירים פיירברג
Comments are closed.