ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, הנחתה להפסיק מתן היתרי בניה למגורים. מדובר ב-50 אלף יחידות דיור שמקודמות על ידי המדינה. זאת לנוכח מידע שהגיע לפתחה של העירייה מבכירים בנתיבי ישראל. על פיו ישנה כוונה להקפיא את קידומה של דרך מס' 561. מדובר בציר הרוחב שנועד לחבר את דרך 2 לדרך 4 ובהמשך להודעה דומה על הקפאת העבודות שכבר החלו לשדרוג כביש 57.
ראש העירייה טענה, כי לא ניתן להוסיף יחידות דיור בנתניה, ללא מענה בתחום התשתית התחבורתית. כמו כן את ההחלטה על הקפאת הפרויקט הגדירה כלא פחות מ"קטסטרופה".
מעיריית נתניה מסרו, כי פיירברג-איכר, נמצאת בקשר בנושא עם מנכ"ל ראש הממשלה, נפתלי בנט. פיירברג איכר מסרה: "מדובר בלא פחות מקטסטרופה למרחב השרון. מרחב בו חיים כיום כמיליון תושבים (260 אלף בנתניה לבדה). צירים אלו, שתוכננו כצירים מוטי תחבורה ציבורית וכוללים נת"צים ייעודיים ושבילי אופניים, הכרחיים לפיתוחו של מרחב השרון. בשונה ממרחבים אחרים בארץ, לא זכה לפיתוח התחבורתי הנדרש".
"כך למשל, בעוד שבמטרופולין תל אביב מקדמים 3 קווי מטרו ושבעה קווי רכבת קלה, מטרופולין השרון עדיין משתמש בקווי אוטובוס ואף יהיה מהאחרונים שיזכו לתוספת מסילות רכבת".
"חשוב לי לציין כי עוד בתקופת ישראל כץ כשר התחבורה דאז, פעלתי להכנסת המטרו לנתניה ולצערי עד כה ללא הצלחה. אני מנסה בשלב זה להקדים את חשמול הרכבת המתוכנן ב – 2023 לשנת 2022".
חשיבות צירי התחבורה
בעיריית נתניה פרסמו מספר נתונים המדגימים את החשיבות בקידום צירי התחבורה הללו.
"נתניה צפויה לגדול בשנת 2045 ל- 440,000 תושבים כאשר כיום מונה העיר כ- 260,000.
בשנת 2020 אושרו היתרי בניה ל 2,100 יח"ד.
בשנת 2021 ניתנו היתרי בניה לכ – 1,500 יח"ד (מתוכן 600 בהתחדשות עירונית). חפירה ודיפון זה עוד 800 יח"ד.
בשנים הבאות צופה מינהל ההנדסה העירוני שינתנו היתרי בניה בממוצע שנתי של כ 2,000 יח"ד. מתוכן 50% יהיו בהתחדשות עירונית.
בקנה – 200 פרויקטים לפינוי בינוי אשר ייצרו בעשורים הקרובים היתרי בניה להתחדשות עירונית בהיקף של 27,000 יח"ד, ובשכונות חדשות 26,000 יח"ד".