נתיבי ישראל השלימה סלילת שביל אופנים בינעירוני בעמק חפר

בסלילת שביל אופניים חדש על כביש 5701 - מכביש 4 ועד קיבוץ העוגן בעמק חפר, השקיעה החברה 6.8 מיליון שקלים. המטרה: שיפור ביטחון רוכבי אופניים.

0
669
סלילת שביל אופניים חדש על כביש 5701 - מכביש 4 ועד קיבוץ העוגן בעמק חפר,
שביל אופניים חדש - קיבוץ העוגן

משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל ממשיך בהקמת מאות קילומטרים של שבילי אופניים בכבישים בינעירוניים. בנוסף, בתווך העירוני בערים ומועצות ברחבי הארץ. בימים אלה החברה השלימה שביל חדש באורך של 2.7 ק"מ על כביש 5701 מכביש 4 ועד קיבוץ העוגן בעמק חפר.

בצדו הדרומי הסדירה החברה מדרכה. בצדו הצפוני שביל אופניים כולל תעלות ניקוז. הכביש מחבר את היציאה מהקיבוץ לכביש  4 ולתחנות האוטובוס. החברה אף הסדירה את תחנות האוטובוס (אחת בכל כיוון נסיעה). לראשונה הוסדרו מדרכות לכל האורך להולכי הרגל וכן בצידי כביש 4 במיקום התחנות. כחלק מהעבודות הוצבו מערכות תאורה חדשות.

כיום נמצאים 70 שבילי אופניים בשלבי תכנון ועוד כ- 17 בשלבי ביצוע. על פי הערכות החברה, מספר הכבישים שיסללו מדי שנה יעלה ויעמוד על 20. כחברה מבצעת של משרד התחבורה, נתיבי ישראל פועלת להסדרת שביל אופנים בכל פרויקט – אותו היא מבצעת בכבישיה ברחבי הארץ.

למערכת נתניה און ליין – ksn אישר את הפרטים אלון פלג, מנהל מרחב מרכז, חטיבת תפעול ואחזקה  בחברת נתיבי ישראל. "השביל החדש מהווה נדבך נוסף בתכנית להרחבת רשת שבילי האופניים ברחבי הארץ".

"השביל החדש, לא רק משפר את נגישותם של תושבי קיבוץ העוגן לכביש 4, אלא גם מחזק את החיבור בין תחבורה פרטית לציבורית. זאת, תוך שימת דגש על איכות החיים של האזרחים והפחתת העומסים בכבישים".