בשנת הלימודים הקרובה, יפתח משרד החינוך 21 כיתות חדשות בעיר נתניה, במסגרת הרחבת "רפורמת הכיתה הקטנה" לכל שכבות הגיל א' וב' ברחבי הארץ. במחוז תל אביב יפתחו בסך הכל 164 כיתות לימוד חדשות.
הכיתות החדשות ייפתחו בעקבות הקטנת התקן מ-40 תלמידים בכיתה לתקן של 32 עד 34 תלמידים בכיתה, בהתאם למדד הטיפוח ותוך 4 שנים כלל שבות הגיל ביסודי ילמדו בכיתות קטנות. עלות יישום התכנית בתשע"ז 250 מיליון שקלים.
שר החינוך נפתלי בנט, מסר כי "כפי שאמרה לי מורה ותיקה לכיתה א׳- כיתה קטנה זו לא רפורמה, זו מהפכה. השנה כל תלמידי כיתות א ו-ב ילדיי ילמדו בכיתות קטנות ותוך ארבע שנים כל הכיתות בבתי הספר היסודיים, א-ו יהיו קטנות ולא צפופות. זו מהפכה, כיוון שהמעבר מכיתות של 40 תלמידים לממוצע חדש של 28 תלמידים בלבד, מאפשר למורים להעניק יחס אישי יותר, לראות כל ילד, לתת לכל יד שהורמה מקום וזמן לדבר ולשאול. זו למידה איכותית יותר, מקצועית ורצינית יותר. המורים מעידים כי הם מספיקים יותר ונאבקים פחות במשמעת. היחס האישי הוא בדיוק הדבר שאנו כהורים, וכאחראים על החינוך במדינה, רוצים להעניק לילדנו".
מנהלת מחוז תל אביב, חיה שיטאי, הדגישה כי רפורמת הכיתה הקטנה נותנת מענה לשורה של היבטיים חינוכיים, בהם – יחס חם ואישי לכל תלמיד, צמצום פערים חברתיים ולימודיים, חיזוק של הרצף בין הגן לבין בית הספר והקלה במעבר של הילד מהגן אל כיתה א', הגברת קשר מורה- תלמיד, העמקת הלמידה המשמעותית, צמצום שחיקת המורים (המורים יוכלו ללמד באופן מיטבי וביעילות רבה בכיתות קטנות יותר) והגברת שביעות הרצון של המורים, ההורים והתלמידים"
עוד נמסר, כי בשנים הקרובות יקצה משרד החינוך כמיליארד שקלים לטובת הקטנת כיתות ושיפור יחס מורה תלמיד בגנים ובבתי הספר. יצויין כי יתכנו שינויים בנתונים עד פתיחת השנה
"רפורמת הכיתה הקטנה" מצטרפת ל"רפורמת הסייעת השנייה" הכוללת שתי סייעות בגני ילדים לגילאי 3-4 בהם לומדים מעל 30 ילדים. עלות תקצוב שתי הרפורמות מסתכמות בכמיליארד שקלים. שימת הדגש על גני הילדים והיסודי מהוות חלק ממדיניות היפוך הפירמידה אשר מקדם משרד החינוך לחיזוק שלבי חינוך אלה. יודגש כי המחקרים בתחום החינוך מראים כי לחינוך בגיל הרך חשיבות רבה בהתפתחותו של הילד בהווה ועל הישגיו הלימודים בעתיד.
רפורמת הכיתה הקטנה כוללת גם את הרחבת התכנית "מורה שני בכיתה" ל- 2000 כיתות לימוד בגני הילדים ובבתי הספר. התכנית כוללת מורה ותיק (מורה מנוסה ומוביל) וסטודנט המשתלב בהדרגה בפעילויות ההוראה והלמידה, כחלק מטיוב הכשרתו. מדי שבוע ולמשך שלושה ימים בשבוע, הסטודנטים מגיעים לכיתות הלימוד בגני הילדים ובבתי הספר. הסטודנטים רוכשים מניסיונם של הוותיקים ומעשירים את הלמידה בחשיבה אקדמית, משמעותית, רעננה ועדכנית. שיתוף הפעולה בין המורה הוותיק והסטודנט יקדמו למידה חווייתית, אישית ומאתגרת בכיתה. שיתוף הפעולה בין בית הספר והמוסד האקדמי יאפשרו פיתוח מקצועי של כלל מורי בית הספר ובכך יתרמו לתכנית כולה.