לסמס, להתקשר, לבדוק מה קורה בפייסבוק או באינסטגרם – אלה הם רק מקצת הפעולות שהנהג עושה בזמן הנהיגה ובכך מסכן את חייו, חיי הנוסעים ברכבו ומשתמשי הדרך האחרים. מעל ל-5,000 דוחות בכל חודש בממוצע נרשמים לנהגים שנתפסו מתעסקים עם מכשיר הטלפון הנייד שלהם בזמן הנהיגה – כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני משטרת ישראל בשנת 2015. במהלך שבעת החודשים הראשונים של שנת 2015 נרשמו 35,944 דוחות לנהגים בגין שימוש בטלפון הנייד.
לטענת עמותת "אור ירוק", מניתוח הנתונים ניתן לראות כי חלה ירידה חדה (מעל ל-40%) במספר הדוחות בגין שימוש בטלפון הסלולארי במהלך שלוש השנים האחרונות (2012-2014) – זאת על אף שבאגף התנועה מעריכים כי היסח דעת הוא הגורם מספר אחת לתאונות כיום.
"הקיצוץ בניידות ובשוטרי התנועה פוגע אנושות בהרתעה ובאכיפה, ולכן נהגים לא חוששים מהמשטרה וממשיכים להתעסק בטלפון בזמן נהיגה. אגף התנועה מודה שמדובר בגורם מרכזי בתאונות הדרכים, אבל בשל מצוקת התקציב לא מסוגל להגביר את האכיפה. מדובר בעבירה חמורה אשר גבתה את חייהם של רבים ולכן משרד התחבורה חייב לחזק את משטרת התנועה כדי שזו תתמקד ותתפוס את אותם עבריינים המתעסקים בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה"- ציין למערכת נתניה און ליין שמואל אבוהב.
מעקב מעמיק יותר, המתייחס לעשר הערים הגדולות בישראל ואשר סוקר את השנים יולי 2008 ועד יולי 2015, מצביע על כמות הדו"חות שניתנה בכל עיר. על-פי הדו"ח, הערים המובילות בנפח הדו"חות הינן ירושלים (53,423) וכן תל-אביב (47,423). בחיפה ובאר שבע ירידה חדה (18,813וכן 13,471 בהתאמה). את רשימת כמות הדו"חות סוגרות הערים נתניה עם 10,119 דו"חות תנועה בגין שימוש לא נכון בנייד בזמן נהיגה ואשדוד עם 9,693 דו"חות. הערכות הן, כי בערים נתניה ואשדוד, המספרים נמוכים יחסית – דווקא בשל אכיפה מוגברת מצד מתנדבי אגף התנועה. עם זאת, בשל הקיצוץ התקציבי במהלך השנתיים האחרונות, ניתן לראות ירידה חדה בכמות הדו"חות גם בערים אלה – בחתך דומה לשאר ערי ישראל.
כל מי שיתפש משוחח בנייד בזמן נהיגה באם הוא רוצה לא לשלם את הקנס יש לחייבו להתקין דיבורית קבועה ולהראותה בתחנת המשטרה.
האם יתפש שוב זבש"ו…
Comments are closed.