עליה חדה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בנתניה

מנתוני אור ירוק עולה, כי בתאונות דרכים שאירעו בשנת 2020 נהרגו בנתניה תשעה בני אדם; מדובר בעליה חדה במספר ההרוגים לעומת 2019 בה נהרג אדם אחד

0
187
תאונת דרכים קשה ומורכבת בה היו מעורבות משאיות ואוטובוס. צילום מד"א

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2020 נהרגו בכבישי ישראל 305 בני אדם. מבין ההרוגים בשנת 2020: 81 נהרגו כהולכי רגל, 68 רוכבי אופנוע וקטנוע, 22 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו בשנת 2020.

בנתניה נפגעו 389 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2020, מתוכם תשעה בני אדם נהרגו ו- 32 נפצעו באורח קשה. מדובר בעליה חדה במספר ההרוגים בעיר בהשוואה לשנת 2019 שבמהלכה נהרג בעיר אדם אחד.

עוד עולה מן הנתונים כי 141 מן ההרוגים בשנה זו נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני. תל אביב-יפו היא העיר בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר ועברה את ירושלים שהייתה בעלת מספר הנפגעים הגבוה ב-2019. בירושלים מספר ההרוגים הגבוה ביותר בשנת 2020. בתל אביב-יפו וברמת גן ישנה עליה במספרי הנפגעים בשנת 2020 בהשוואה לשנת 2019. בנתניה שמונה הרוגים יותר בהשוואה ל-2019.

עוד עולה, כי מעל לעשרת אלפים בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בתחום הערים והישובים בשנת 2020 ומתוכם 1,262 נפצעו באורח קשה.

מעמותת אור ירוק נמסר, כי "בבחינת היפגעות לפי גילאי האוכלוסיות הפגיעות: 24 ילדים בגילאי 0-14 נהרגו בשנת 2020 בתאונות דרכים, 70 בני נוער וצעירים בגילאי 15-24 ו-69 קשישים בני 65 ומעלה מצאו את מותם בשנה זו בתאונות דרכים".

עוד נמסר, כי "בהשוואה לשנת 2019 נרשמה ירידה של 14% בהרוגים מתאונות דרכים, אך מדו"ח שפרסמה לאחרונה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי אין ירידה משמעותית בהרוגי תאונות הדרכים בין הסגר הראשון והשני אלא להיפך, אף נרשמה עליה יחסית בהשוואה לירידה בנסועה, נתון המצביע על הכישלון הגדול בצמצום תאונות הדרכים השנה".

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, ציין, כי "שנת 2020 רק מעצימה את הכישלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים במאבק בתאונות הדרכים. למרות שני סגרים הדוקים, שבהם נרשמה ירידה חדה במספר כלי הרכב שנעו בכבישים לא נרשמה ירידה זהה גם בהרוגים אלא הפו, ביחס לנסועה אף נרשמה עליה".

"זו תוצאה ישירה של צמצום התקציבים שמועברים לטובת הצלת חיי אדם בכבישים. הממשלה העדיפה להתרכז רק בקורונה והזניחה את הביטחון והבטיחות של כולנו בכביש. פחות ניידות, פחות שוטרים ופחות תקציבים לשיפור הכבישים האדומים הם הגורמים המרכזיים לכישלון העצום של כל הגופים האחראים על החיים שלנו בכביש והציבור הוא שמשלם את המחיר לכישלון. יכולנו לחסוך ממאה משפחות שכולות סבל וצער רב בשנה הקודמת אבל האדישות וסדרי העדיפויות של גופי הבטיחות הובילו לכישלון".