תאונות דרכים: יום שישי הוא יום מסוכן

0
143
אילוסטרציה, צילום נתניה און ליין

יותר אנשים בדרכים לקראת סיום השבוע, יותר מבלים, יותר עומסים בכבישים מאשר בשאר ימי השבוע? על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס בבחינה של חמש השנים האחרונות (2013-2017), עולה, כי היום בשבוע בו המסוכנות הגבוהה ביותר להיפגע בתאונת דרכים הוא יום חמישי.

בחמש השנים האחרונות נפגעו בימי חמישי 19,133 בני אדם בתאונות דרכים, היום הבא אחריו במסוכנות הוא יום ראשון בו נפגעו 18,756 בני אדם בתאונות. היום בו המסוכנות היא הנמוכה ביותר הוא יום שבת כאשר בחמש השנים האחרונות נפגעו בתאונות ביום שבת 13,888 בני אדם.

בסוגיית חומרת הפגיעה מוביל דווקא יום ראשון הכי הרבה בני אדם (277) נהרגו בימי ראשון, בימי חמישי בין השנים 2013-2017 נהרגו 272 בני אדם ובימי שבת 181 הרוגים. על פי הנתונים, גם בבדיקת הנפגעים באורח קשה חוזר יום חמישי להיות המסוכן ביותר ובו נפגעו קשה 1,498 בני אדם, ביום ראשון (מקום שני במסוכנות) 1,483 וביום שבת המסוכן פחות, 1,025 בני אדם.

גם בתחום הערים והיישובים היום המסוכן בשבוע הוא יום חמישי ובו נפגעו בחמש השנים האחרונות 11,483, במקום השני במסוכנות חוזר יום ראשון ובו נפגעו 11,404 בני אדם ויום שבת גם בתחום העירוני הוא הפחות מסוכן ובו נפגעו 7,282 בני אדם בין השנים 2013-2017.

בנתניה נמצא כי היום המסוכן ביותר להיפגעות בתאונת דרכים הוא יום שישי בו נפגעו 346 בני אדם בין השנים 2013-2017, הבא אחריו במסוכנות הוא יום רביעי בו נפגעו 332 בני אדם.

בתל אביב נמצא כי היום המסוכן ביותר להיפגעות בתאונות דרכים הוא יום ראשון בו נפגעו 1,371 בני אדם בין השנים 2013-2017, הבא אחריו במסוכנות הוא יום שני בו נפגעו 1,366 בני אדם ויום חמישי רק במקום השלישי ובו נפגעו 1,364 בני אדם.

בירושלים נמצא כי היום המסוכן ביותר להיפגעות בתאונות דרכים הוא יום ראשון בו נפגעו 1,137 בני אדם בין השנים 2013-2017, הבא אחריו במסוכנות הוא יום חמישי בו נפגעו 1,110 בני אדם.

בפתח תקווה נמצא כי היום המסוכן ביותר להיפגעות בתאונות דרכים הוא יום רביעי בו נפגעו 492 בני אדם בין השנים 2013-2017, הבא אחריו במסוכנות הוא יום ראשון בו נפגעו 470 בני אדם.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר, כי "בדיקת הימים בהם נרשמת היפגעות יתר בערים מאפשרת לכלל הגופים האמונים על הבטיחות בדרכים ובהם ראשי הערים, גורמי האכיפה ומשרד התחבורה, לפעול באופן ממוקד יותר לשיפור הבטיחות. נתונים אלה בשילוב עם מידע לגבי מיקום התאונות בערים יכולים לשמש ככלי אפקטיבי להקטנת מספר התאונות והנפגעים. על הגורמים הרלוונטיים לבחון את הסיבות האפשריות לנתוני ההיפגעות דווקא בימים אלו ועל בסיס כך למצוא את הדרכים המיטביות לצמצום כמות הנפגעים והתאונות".