חרף התנגדותה של עיריית נתניה, צפויים רכבת ישראל ומשרד התחבורה להשיק את תחנת הרכבת ספיר בתחילת חודש נובמבר (מוצ"ש 5.11.16). בעיריית נתניה ביקשו מהציבור שיגיע לתחנה לא להגיע ברכבים פרטים, אלא להגיע לתחנה באמצעות התחבורה הציבורית בלבד, שכן העבודות על הסדרי החנייה והכשרת החניונים – טרם הושלמו. פרטים על קווי התחבורה ניתן להשיג בדף הפייסבוק ובאתר העירוני.
מעיריית נתניה נמסר לנתניה און ליין, כי "חרף פניות והתראות חוזרות ונשנות בנושא, החליטו רכבת ישראל ומשרד התחבורה להשיק תחנת הרכבת ספיר, שהוקמה בלב פארק התעסוקה והעסקים הדרומי – בשבוע הקרוב, זאת ללא חניונים וללא סידורי חניה מתאימים".
לדברי עיריית נתניה "מיום היבחרה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר לתפקידה, דרשה פיירברג ממשרד התחבורה לאשר לנתניה תחנת רכבת נוספת – זאת במטרה להגביר את הנגישות התחבורתית לנתניה וממנה ולהמשיך ולמנף את אזור התעסוקה ספיר, תוך כניסתן של חברות עוגן כלכליות נוספות לפארק התעסוקה".
"אולם", הוסיפו בעירייה: "עם תחילת בניית התחנה צפו בעיריית נתניה, ברכבת ישראל ובמשרד התחבורה, כי בניית תחנת הרכב תושלם בחודש נובמבר הנוכחי, אלא שמועד השקת התחנה נקבע חרף התנגדותה של העירייה, אשר סברה כי יש להשיק אותה רק בתום השלמת כל העבודות במתחם – למען בטיחות התושבים והסדר התחבורתי. מכתבים ברוח זו העבירה העירייה כמוזכר, הן לרכבת ישראל והן למשרד התחבורה, אבל כאמור ללא הועיל".
בעקבות סירובן לדחות את פתיחת התחנה, פנתה עיריית נתניה בכל אמצעי התקשורת לציבור המשתמשים, בקריאה להגיע לתחנה באמצעות קווי התחבורה הציבורית בלבד ולא ברכבים הפרטיים.
על פי סיכום שהגיעו אליו בזמנו פיירברג וממלא מקומה אלי דלל מול שר התחבורה, ישראל כץ ובכירי משרדו, צפויה רכבת ישראל לבצע גם עבודות שדרוג ברחובות הסמוכים לתחנה, בהם, הרחובות יד חרוצים, התרופה, הבונים ופינת רחוב האמנות, בהשקעה כוללת של כחמישה מיליון שקלים.
עוד בתכנון: הקמת חניון נוסף ל – 500 כלי רכב מדרום לתחנת הרכבת (כך שבסה"כ יוכשרו במקום כ – 800 מקומות חנייה) בעלות של כשבעה מיליון שקל, הקמת מסוף ל – 25 אוטובוסים בעלות של כשלושה מיליון שקל והכשרת שביל לאופניים.