בתי הספר של החגים

0
173
ילדי גן אדמונית בנתניה בעת שיעור דרמה. צילום באדיבות משרד החינוך

לראשונה בחופשת חנוכה נפתחו השבוע בתי הספר והגנים בנתניה במשך חמישה ימים לפעילות חינוכית עשירה, במסגרת הרפורמה של שר החינוך, נפתלי בנט לקיצור ימי החופשות.

פעילות החופש נפתחה השבוע ביום שלישי ה- 4 בדצמבר ותסתיים ביום שני הבא ה- 10 בדצמבר. על פי נתוני משרד החינוך בעיר נתניה נרשמו 3511 תלמידים בכתות א-ג' ובנוסף לכך נרשמו גם 4991 ילדי גנים.

במהלך ימי הפעילות החינוכית נהנו הילדים מפעילויות של תרבות, למידה והעשרה, "חשיפה והתנסות חווייתית בתחומים כמו אמנות, ספורט וחינוך סביבתי". "משחקי חברה, פעילויות בנושא החג ועונות השנה". "קריאה להנאה – במסגרת התכנית יתקיימו פעילויות חווייתיות סביב נושא הקריאה".

ממשרד החינוך מסר, כי תכנית "בתי הספר של החגים" גובשה על ידי שר החינוך על רקע המצוקה הגדולה של ההורים בישראל, שנאלצו לבחור בין העבודה לבין הילדים בחופשות. התכנית "בתי הספר של החגים" מעניקה פתרון יסודי לבעיית הפער בין חופשות התלמידים לאלו של ההורים ונותנת מענה חינוכי ואיכותי לפוטנציאל של כמיליון תלמידים. זאת ועוד היא חוסכת למשפחה כ- 1,000 שקלים בשנה. זוהי בשורה גדולה וחשובה עבור ציבור ההורים.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, מסר, כי "משרד החינוך משלים את המעטפת הרחבה שהוא מעניק לתלמידים בשעות הפנאי. לאחר שתכנית "בתי הספר של החגים" נחלה הצלחה גדולה בפסח, אנחנו נערכים להמשיך אותה גם בחנוכה. בימים הקרובים הילדים בגנים ובבתי הספר יגיעו אל מוסדות החינוך וייהנו מפעילות חינוכית עשירה, מהנה ואיכותית. למעשה,"בתי הספר של החגים" מצטרפת למערך שלם של תכניות שהמשרד מוביל במהלך השנים האחרונות להעמקת התוכן החינוכי של התלמידים בשעות הפנאי; הצהרונים, תנועות נוער, ארגוני נוער ו"בתי הספר של החופש הגדול" מהווים היום תשתית ענפה להעשרת הידע של התלמידים, ושדה חינוכי חשוב לפיתוח של מיומנויות רבות, בהן שותפות, למידה עצמית ויצירתיות. אין ספק שלאלה יש תרומה חשובה בפיתוח דמותו של בוגר מערכת החינוך במאה ה- 21'".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן