העלים הכנסות ונדון לתשעה חודשי מאסר

0
159
עו
מייצג. עו"ד גל שר-טוב

קבלן, תושב האזור נדון לתשעה חודשי מאסר בפועל בגין אי דיווח על הכנסות בגובה של למעלה משני מיליון שקל. מכתב האישום עולה, כי במהלך כשלוש שנים היו לנאשם מעיסוקו כקבלן הכנסות בסכום של כ-2 מיליון שקל, אך בפועל דיווח הנאשם לפקיד השומה רק על הכנסות בהיקף של כ-152 אלף שקל. בגין עיסוק נוסף שלו היו לנאשם הכנסות בסכום של לא מפחות מ-342 אלף שקל, אולם הנאשם לא הגיש כלל דוח לפקיד השומה בגין הכנסות אלה.

פרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה דרשה עונש של 18 חודשי מאסר בפועל, וטענה שמתחם הענישה מגיעה עד ל-24 חודשי מאסר. בטיעוניה עמדה הפרקליטות על הערכים המוגנים שנפגעו כתוצאה ממעשיו של הנאשם, ביניהם הפגיעה בסדר הציבורי, שיבוש הפעולה התקינה של מנגנון גביית המיסים, הפגיעה בקופה הציבורית והטלת מעמסה כספית מוגברת על כלל הציבור.

עוד טענה הפרקליטות, כי הנאשם העלים הכנסות בסכום כולל של למעלה מ-2 מיליון שקל וזאת באופן שיטתי לאורך שנים. לטענתה, אין מדובר במעידה חד פעמית, אלא במעשים, אשר הנאשם יכול היה לחדול מביצועם בכל רגע נתון ואשר בוצעו מבצע כסף.

פרקליטו של הנאשם, עו"ד גל שרטוב, טען מנגד, כי אין מדובר בעבירות מס מהרף העליון וכי מדובר בעבירות נעדרות תחכום – כשהרקע להן הוא משבר כלכלי. "העבירות לא נעשו מתוך בצע כסף, אלא כתוצאה ממשבר כלכלי שפקד אותו", ציין בבית המשפט. לטענת עו"ד שרטוב, אומנם גובה ההכנסה שהעלים הנאשם אמנם עמדה על יותר משני מיליון שקל, אך גובה המס שלא שולם עמד על 330 אלף שקל בלבד. מכאן, ציין הפרקליט, היקף הנזק לקופת המדינה הוא נמוך באופן יחסי ובניגוד לעמדת הפרקליטות, הנאשם לא התעשר מהעלמת המס.

בית המשפט קבע כי המתחם נע בין 8 חודשי מאסר ועד 24 חודשי מאסר ואולם קבע, כי במקרה זה יש להסתפק ברף הנמוך ביותר וגזר על הנאשם תשעה חודשי מאסר בפועל, 15 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 50 אלף שקל.

בנוסף קבע שופט בית המשפט השלום בפתח תקווה, חגי טרסי, כי "נתון משמעותי ביותר המצדיק הקלה עם הנאשם היא הסרתו המלאה של המחדל. אין חולק על כך שהנאשם הגיע להסדר עם פקיד השומה, במסגרתו גובשה שומה מוסכמת והנאשם שילם את חובו המוסכם באופן מלא. כך פעל גם הנאשם בתחומים אחרים, על פי עדויות ההגנה, ואף דאג להסדיר את חובותיו כלפי כלל הנושים – ללא ניסיון כלשהו להתחמק מאחריות".

עו"ד שרטוב מסר לנתניה און ליין בתגובה על גזר הדין, כי "מדובר בעונש קל בעבירות שלגביהן הביע בית המשפט העליון לא אחת, כי גם במקרים של הסרת מחדל וגם בנסיבות אישיות מורכבות, יש להעדיף את האינטרס הציבורי בענישה מכאיבה של מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח. בית המשפט לקח בחשבון את כל הנסיבות המקלות שהצגנו בדיון בו הושמעו עדי האופי והטיעונים לעונש. בית המשפט קיבל את עמדת ההגנה שבמקרה זה יש, בכל זאת, להתחשב בכל הנסיבות ולהסתפק בתקופה המינימאלית".

עוד מסר עו"ד שרטוב, כי "מאחר ומדובר במאסר ראשון של הנאשם, ולאור נסיבותיו, האישיות, אני צופה כי יוכל להשתחרר כבר בעוד כחמישה חודשים ולשוב למשפחתו ולעיסוקיו. אין ספק, שמדובר במעידה חד פעמית שלא תחזור ובמי שהשכיל היטב לקחת אחריות על מעשיו ולהסיר את המחדל האזרחי – הן מול רשויות המס והן מול נושיו האזרחיים. אני שמח שהצלחנו לגרום לבית המשפט לראות ולהכיר את הנאשם מעבר לדפים ולניירות, להכיר את משפחתו התומכת הערכית והמדהימה, ולהעביר את המסר שגם אם אין נסיבות חריגות ומיוחדות, יש להתחשב בכל הנסיבות שהוצגו ולרדת לרף הנמוך ביותר האפשרי מבחינת הענישה המוחשית".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן