נעצרו מחלקי גז באופן פיראטי

0
109

בפעילות היחידות הארציות של משטרת ישראל בתום הפעלה סמויה ראשונה מסוגה, ממושכת ומורכבת, של סוכן בתחום אספקת גז, פשטו הבוקר כוחות משולבים על שישה מתחמים של חברות גז, בניהם מתחמים באזור השרון, ערכו חיפושים ועיכבו לחקירה תשעה חשודים, בחשד שסיפקו גז לגורם בלתי מורשה ואפשרו הובלתו באופן בלתי חוקי ומסוכן.

מרשות המיסים נמסר, כי החקירה מנוהלת על ידי להב 433 מודיעין ויאל״כ, בשיתוף פעולה עם חוקרי מס הכנסה מרכז ברשות המסים, אגף האכיפה במנהל הדלק והגז של משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים ופרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי).

במסגרת מבצע האכיפה המשולב פעלו נוסף על גופים אלה, כוחות מכלל יחידות להב 433, לוחמי קורל במג״ב וממחוזות משטרת ישראל, המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה, חברת החשמל והרשות הארצית לכבאות והצלה.

עוד נמסר, כי במסגרת המאבק המשולב של הרשויות בתופעת העיסוק הרשלני והמסוכן בגז ומחולליה, הפעילה המשטרה סוכן סמוי, אשר אסף ראיות, שביססו חשד לכך שמספר חברות המורשות לעסוק בגז, סיפקו גז לגורמים בלתי מורשים, תוך שאחסנת הגז והובלתו נעשו באופן שהיווה סכנה ממשית לציבור. בין היתר בשל העובדה כי בלוני גז, שחלקם אף לא עברו בקרת איכות מוקפדת כנדרש ועלולים להוות כשלעצמם סכנה ממשית, מועמסים באופן רשלני על כלי רכב שאינם עומדים בתנאים הקבועים בחוק ומשונעים באופן המהווה סכנה למשתמשי הדרך ולציבור כולו.

בבוקר יום שני השבוע, בתום החקירה הסמויה נערך מבצע משולב במסגרתו פשטו כוחות משטרה וגופים נוספים על מתחמי הגז ועל בתיהם של תשעה חשודים, ממנהלי ועובדי החברות. הכוחות ערכו חיפושים, שבמהלכם נתפסו נכסים וחשבונות לצורך בקשת חילוט. החשודים עוכבו לחקירה

במסגרת האכיפה המשולבת בהובלת פרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי) ומנהל הדלק והגז במשרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, אשר ליוו את החקירה הסמויה, ינוהל במקביל להליך הפלילי, הליך אכיפה מנהלית בתחום הגז, במסגרתו יוצאו צווי סגירה וכן יחל הליך מנהלי של שלילת רישיונן של החברות המסכנות חיי אדם ומפרות את החוק. בהמשך תישקלנה פעולות נוספות.

ברשות המיסים הדגישו, כי המדינה רואה חשיבות רבה בטיפול בפעילות עבריינית באמצעות אכיפה משולבת על מנת למנוע פעילות זו ולעקור אותה מן השורש, תוך אכיפה פלילית מצד אחד ופגיעה בכיסם של העבריינים מצד שני. החשיפה והפעילות הלילה מצטרפים לשורת חשיפות, פעילויות וכתבי אישום במסגרת המאבק הנחוש והמשולב של המשטרה וכלל הרשויות בתופעת העיסוק הרשלני והמסוכן בגז ומחולליה ובכוונת הרשויות להמשיך ולהכביד ידם על מבצעי העבירות המסכנים את הציבור.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן