פיש & צ'יפס (דג מטוגן)

0
731
פיש & צ'יפס - נתניה
פיש & צ'יפס. מנה כיפית וקלה להכנה.צילום fotolia

דווקא בחופשה השנתית שלקחנו בני משפחתי ואני באילת, בין מסעדה למסעדה ורביצה סביב הבריכה או טבילה בים סוף, נזכרתי באחת המנות הקלות, המהירות להכנה ובעיקר טעימות. כזו שממש כיף לאכול אותה מול הים בחוף נתניה או סתם במרפסת הבית, עם המון לימון (בכל זאת, ישראלים). יש כאלה הנוהגים להכין את מנת פיש & צ'יפס עם דג קוד מפולט חתוך לרצועות. אני מציע, בסגנון הישראלי – יווני יותר, להתמקד בברבוניות או בפתרון הזול והמהיר יותר בדג סול מפולט חתוך לרצועות ארוכות. אז בואו נתחיל.

מתכון פיש & צ'יפס (דג מטוגן)

חומרים למנה זוגית: 
200 גרם דגים חתוכים לרצועות (ברבוניות שלמות דג סול דג קוד. תזרמו ותנסו)
2 תפוחי אדמה גדולים חתוכים בצורת צ'יפס

בלילה לדגים:
30 גרם קמח מנופה
2 ביצים
חצי כוס בירה כהה
רבע כוס סודה
מלח ופלפל
חומץ לתת (לא חובה – גם לא ניתן להשיג בכל סופר)

אופן ההכנה:
נערבב את הבלילה בקערה. במחבת עמוק נחמם שמן  ונטגן את תפוחי האדמה עד לקבלת צבע הצ'יפס הרצוי. נוציא את הצ'יפס ונניח על נייר סופג. באותו השמן הלוהט נטגן את הדגים – לא לפני שטבלנו אותם היטב בבלילה. נטגן כדקה וחצי עד שתי דקות כל צד (קחו דג אחד ותבדקו אם יצא לכם פריך מבחוץ ועסיסי מבפנים. אם לא מספיק, שימו לעוד חצי דקה עד דקה).  אופציה להגשה: על נייר עיתון צ'יפס ודגים וגלגלו.

חברות וחברים אתם יותר ממוזמנים להתקשר אלי ולדבר על מתכונים בטלפון 052-5771570. מוזמנים, כמובן, להגיב, לשתף או סתם להתרשם מעוד עשרות מתכונים שלי בבלוג שלי נתניה מבשלת: שף גולן ימין – פורטל נתניה און ליין – ksn

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן