רפי ימין עושה גלים

1
154
חבר המועצה רפי ימין - נתניה נתניה און ליין
רפי ימין. צילום ארכיון מלכה ניהום

במהלך שבוע ימים ליווה חבר המועצה, רפי ימין, את עשרות הגולשים הבינלאומיים שהשתתפו בקדם אליפות העולם בגלישת גלים. בבקרים הוא ליווה אותם בים, ואילו בערבים ובלילות בבילויים בעיר ובסיורים ברחבי הארץ. עבורו, כגולש גלים ומדריך סאפ, התחרות הבינלאומית שהתקיימה בעיר היא סוג של חלום המתגשם זו השנה השנייה ברציפות.

עשרות אלפים מילאו במהלך שבוע ימים את חוף קונטיקי נתניה. הפסטיבל האמיתי, שהתקיים לו גם בשבת (ויסלחו לנו עוכרי השמחה הפוליטיים), לוו באלפי פוסטים ותיוגים עם המילה "נתניה" בכל הרשתות החברתיות – גם השידורים הישירים מהתחרות עצמה, ששודרו למיליוני עוקבים מכל רחבי העולם, עשו רק טוב לתדמית נתניה כעיר עם רצועת חוף. אומנם, הגלים עצמם לא היו גבוהים במיוחד – אפילו די שטוחים במושגי גלישה מקצועיים, אבל זה לא מנע את תחושת החגיגה. רגע אחרי, ועם המון שעות שינה שהשלים, קובע רפי ימין, הפעם בכובעו כמחזיק תיק הצעירים ותיק מרכז העיר, כי "התחרות שמה את נתניה על המפה".

אחרי עשרה ימים גדושים בגולשים, באווירת פסטיבל סביב השעון ובעיקר מעשרות אלפי אנשים שהגיעו במיוחד לעיר כדי לקחת חלק בחוויה, כיצד אתה מסכם את החוויה?
"אני עדיין מתאושש ממה שהיה פה. כמי שחי את עולם הגלישה למעלה משני עשורים, אני יכול להגיד שהתרגשתי כמו ילד. עצם קיומה של התחרות פה, בנתניה, עשתה אותי מאושר. מהמקום של הפוליטיקאי אני יכול להגיד לך, שהתחרות הזו הציבה את ישראל בכלל ונתניה בפרט על המפה הבינלאומית. מבחינה תיירותית והסברה התחרות הזו עשתה קסמים: לראות גולשים מכל מקום בעולם מתייגים את נתניה בפוסטים שהם מעלים לרשתות חברתיות, ידוענים מקומיים פוקדים את החוף, לשמוע הופעות בחוף, ליהנות ממוזיקה ומזג אוויר מצוין, גלים ומקצים משובחים. בעיני, לא צריך יותר מזה".

בקטגוריית הגברים הזוכה הוא ברזילאי ואצל הנשים באסקית. עד כמה הישראלים התאימו לתחרות מבחינת הרמה?
"זה נכון שהזוכים בתחרויות הם זרים. הרמה של התחרות הייתה מאוד גבוהה והתחרות עצמה הייתה קשה. מישראל הייתה נציגות יפה של למעלה מעשרה גולשים – אפילו הייתה נציגות מנתניה. הרמה של הגולשים בארץ בהחלט גבוהה והענף נמצא במגמת שיפור תמידית, אבל אין מה לעשות, אנחנו חיים בישראל – מדינה שהגלים הם לא הצד החזק שלה – כך שקשה להתאמן במהלך כל השנה ברציפות. ענף הגלישה הוא כזה, שאימון הוא הדבר היחיד שמשפר אותך. לשאלתך, הישראלים השתלבו יפה מאוד בתחרות. שי ביידא מאשדוד הגיע לשמינית הגמר שזה יפה מאוד. אני חייב להיות כנה ולהודות, שלהדביק את הפער בינינו לבין הגולשים מחו"ל, זה משהו כמעט בלתי אפשרי. הם מתאמנים על בסיס יומי. בארץ, כדי להשתפר, על הגולש לטוס לא מעט לחו"ל, לאתרי גלישה".

אתה בעצם אומר שזה אבוד לנו מראש? קיום התחרות בישראל זה סוג של משחק ראווה?
"אני אף פעם לא אומר שאבוד מראש. תמיד יש תקווה ויש סיכוי לעשות את הבלתי ייאמן. קחי, לדוגמא, את נבחרת ישראל בכדורגל. כל השנים הם מנסים להגיע למונדיאל, מארחים פה קבוצות ועושים השתדלות. רקפעם אחת הם הצליחו להעפיל למונדיאל, לפני הרבה מאוד שנים אבל עדיין הם מנסים. סביר להניח שיבוא יום ושוב הם יצליחו. צריך להאמין. לעומת זאת, בענפי הג'ודו, השייט ועוד אנחנו נחשבים למעצמה וקוטפים מדליות אולימפיות. הכל פונקציה של השקעה. לא נכון להגיד שהתחרות פה היא סוג של משחק ראווה. הגולשים נתנו את כל כולם וגם העניקו לעשרות האלפים הצגה אמיתית המתאימה לרמות הגבוהות ביותר. אני מקווה שבקרוב תיפתח בתל אביב בריכת גלים ראשונה מסוגה בישראל, שתאפשר לגולשים לתרגל קצת יותר. במדינה בה ישנם גלים במקסימום עד 120 יום בשנה, אימון בים לא מספיק".

התחרות רק הסתיימה וכבר יש דיבור על התחרות בשנה הבאה. לא מעט ערים בארץ מתעניינות בהפקת האירוע אצלם. מה הסיכוי שזו תישאר מסורת בנתניה?
"כמו יוסי וליאור זמיר, מי שעומדים מאחורי ארגון הגולשים בישראל ואלה שהביאו התחרות לארץ, כך גם אני וכל עיריית נתניה, נעשה כל שידנו משגת כדי לשמר את מסורת תחרות הפרו בעיר. אין שום סיבה שהיא לא תתקיים פה גם בשנים הבאות. זה נכון שערים רבות מביעות עניין, אבל בעיני נתניה היא העיר המתאימה ביותר לכך. מצד אחד, חוף קונטיקי אידאלי לגלישה מבין שאר חופי ישראל. מצד שני, נתניה היא עיר מרכזית ומעניינת, עיר פחות עמוסה ויותר נגישה לגולשים ואורחים רבים המגיעים לתחרות כמו זו".

האם הצלחתם לעמוד בסטנדרטים שהצבתם לעצמכם בשנה שעברה?
לא רק שהצלחנו לעמוד בסטנדרטים, אלא שההפקה והארגון השנה היו אפילו מוצלחים יותר. חשוב לציין שאנחנו מקבלים הנחיות מפורטות ומדוקדקות מארגון הגלישה העולמי – עד כדי מיקום הדגל. יוסי זמיר טס לפורטוגל לפני כמה חודשים וקיבל את חוברת ההוראות, וכמובן שליווה אותנו נציג מטעם ארגון הגלישה העולמי, שבדק כל העת את המצב. השיפור הגדול שהצלחנו להביא השנה היה קודם כל התוכן שהכנסנו לתחרות, ההופעות, שידורי הרדיו החיים והעניין שהצליחה ליצור התחרות. המזג אוויר שיחק לטובתנו וביום הגמר היה מושלם. בימי ההמתנה בהם לא היו גלים, דאגנו שהגולשים המתארחים בעיר ייהנו מסיורים בתוך נתניה, יכירו את העיר, יבלו בפאבים המקומיים, יחוו מהאוכל והמסעדות בה. ארגנו להם גם נסיעה לים המלח ולפי התגובות, הם התאהבו בישראל".

אחרי שסימנתם וי על סבב תחרות הגלישה העולמי, מה היעד הבא בענף הגלישה?
"היעד הבא הוא קודם כל לשמור ולהנחיל את התחרות הזו בעיר נתניה כמסורת. היעד הנוסף הוא לנסות ולהביא פסטיבל גלישה לנתניה. אני מאמין שאחרי הרעש שעשה ענף הגלישה בשבוע האחרון בישראל, פסטיבל גלישה הוא הדבר הבא עליו נסמן וי פה בנתניה".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן