שכונת אגמים מציגה: אחד יחיד ומיוחד

4
172
איתי נוי. צילום אסף פרידמן

רשת "אחד" פותחת סניף במרכז המסחרי בשכונת אגמים. תושבי השכונה השקטה מתנגדים – לטענתם ממניעים פרקטיים ולא ממניעים אליטסטיים כפי שהצטיירו בתקשורת הארצית

—-

 תושבי שכונת אגמים בנתניה התבשרו לפני כשבועיים כי בעוד מספר חודשים יגיע אורח חדש לשכונה. במרכז המסחרי הקטן שבלב השכונה, צפוי להיפתח הסניף השני של רשת הסופרים הזולה "אחד".

למרות הבשורה הצרכנית, יש מי שמתנגדים לפתיחת הסניף בשכונה. "יש מקום לפתיחת סופרמרקט שכזה בנתניה, אך מקומו צריך להיות באזור תעשייה ולא בלב המרכז המסחרי הקטן של השכונה" אומר איתי נוי (30), תושב השכונה.

 "מדובר בסופרמרקט שמציע לציבור לעשות את קניותיו בזול וזה מבורך מבחינה צרכנית", מסביר נוי את הסיבות להתנגדותו,  "אבל מהלך שכזה יעורר סקרנות גדולה וימשוך אליו מאות אנשים מכל אזור השרון שיגיעו למרכז המסחרי השכונתי, כשהיצע מקומות החניה כולל כ- 150 מקומות חניה שמטרתם לשרת את כל המבקרים המרכז הקטן והכביש המוביל למרכז המסחרי, כפי שצריך להיות בשכונה קטנה, הוא צר יחסית"

 על-פי התכנונים עתידים להיפתח במרכז המסחרי בשכונת אגמים סניף בנק, קופת חולים ועוד בתי עסק לרווחת תושבי השכונה. לשם השוואה, כך אומר נוי לנתניה און ליין-ksn: "מעבר לכביש, באזור התעשייה פולג, פועל סניף של 'רמי לוי' ובניגוד לרשת "אחד" מציע מאות מקומות חניה,בסופי השבוע עומסי התנועה מתחילים כבר מכביש החוף. גם את הסניף השני של "רמי לוי" בנתניה, החליטו ברשת לפתוח באזור תעשייה – אזור התעשייה הישן. הסניף הראשון של רשת "אחד" נפתח באזור התעשייה של רעננה ובסמוך לסניף מוצעים מקומות חניה רבים.

 עוד לדברי נוי, "תושבי השכונה הנחשבת גם לירוקה ייחלו לסופרמרקט שכונתי קטן יותר, שישרת אותם ואת תושבי השכונות מסביב. קיווינו שיפתח כאן סופרמרקט שיאפשר להשלים את הקניות לבית, מבלי הצורך בהתניידות מחוץ לשכונה. אני לא בטוח שהיצע המוצרים הנמוך שהסופר אמור לספק, ייתן מענה מקיף"

 רשת "אחד" מאפשרת לקונים לרכוש מוצרים של מותגים פרטיים וקטנים. בעוד שברשתות השיווק המתחרות מוצעים לקונים כ- 15,000 מוצרים, ברשת "אחד" מוצעים כ-1000 מוצרים בגישה שיווקית הקוראת תיגר על מונופול המותגים. "הם, בעצם, הופכים את תושבי השכונה ללקוחות שבויים", טוען נוי: "אם, למשל, טעם אחד המוצרים לא יתאים ללקוח, הוא יאלץ לצאת מהשכונה ולעשות את הקניות במקום אחר. זה די סותר את הרעיון מאחורי סופרמרקט שכונתי. השכונה עודנה בבנייה, לא ממוקמת באזור כמו במרכז העיר ששם סופרמרקט אחד פתוח ליד אחר במרחק הליכה, וכיום כשתושבי השכונה עושים את קניותיהם, הם צריכים לנסוע אל אזור התעשייה, קניון עיר ימים או לסופרים בעלי האופי השכונתי בשכונות הסמוכות, קריית נורדאו או אזורים".

"לא אלטיסיטים"

הדי מחאתם של תושבי השכונה הצטיירה בתקשורת, לפחות הארצית, לטענתם באור שגוי ולא נכון כאליטיסטים. "מעולם לא יצאנו כנגד הסופרמרקט הזה, להיפך, פתיחתו מבורכת. אך עדיין ראוי שיפתח באזור תעשייה. גם תושבי השכונות שמסביבנו התנגדו לפתיחת הסופר הזה אצלם בדיוק מאותן הסיבות. המחאה שלנו הגיעה לתקשורת והציבור הרחב יודע לשפוט ולבקר, עד הרגע שזה מגיע אליו הביתה. הבענו את ההתנגדות שלנו מסיבות ברורות ואנחנו עומדים מאחוריהן. לפני שאנשים מגבשים את העמדה שלהם, שינסו להבין קודם מה המניעים למאבק של תושבי השכונה הקטנה שלנו. גם קריית השרון מנהלת מאבק מוצדק בימים אלה על פתיחה של מתחמים בלב בשכונה שאינם תואמים את אופי השכונה שלהם, אז גם אותם התקשורת תצייר כקפיטליסטית?", סיכם נוי

 התגובות

 תגובת חברת רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות בע"מ, מבעלי מרכז אגמים: "אנו מעריכים את דאגתם של תושבי השכונה לאופייה העתידי, ושמחים על מעורבותם בכל הקשור להגדרת התמהיל שיוצע ב"מרכז אגמים" אשר יתפקד כליבה וירכז את כל פעילות המסחר והקהילה שבה. כחברה אשר מכרה מאות יחידות דיור בשכונה ומהיכרות עמוקה עם תושביה, בחרנו לנכון לשלב את  רשת הסופרים החדשה והעכשויות "אחד" בשכונה,  בשל היותה רשת מזון חדשנית המשלבת בין חוויית קניה לבין קונספט מהפכני של צרכנות נבונה. זאת מתוך רצון לדאוג לרווחת התושבים. בעניין החנייה הנושא נבחן על ידי הגורמים והגופים הרלוונטיים, אושר כבר בעבר וזו הותאמה לכמות המבקרים. אנו בטוחים שהציבור הרחב יתרשם מהמרכז המסחרי החדשני והמפואר שחברתנו בונה בשכונה ושעתיד להיפתח בעוד מספר חודשים  ייהנה מכל המוצע שם."

 תגובת "אחד" בעלת רשת הסופרים "אחד": "חברת אחד 1 והקונספט על בסיסו היא מושתתת, נועדו ומתאימים לכל צרכן נבון באשר הוא בלי הבדל בין מעמדות, מיקום גיאוגרפי או מצב סוציו-אקונומי. הרשת מוכרת ללא מותגים מונופוליסטים המכתיבים מחירים גבוהים, בלי מבצעים מבלבלים, עם מגוון מוצרים מלא, ראוי ואיכותי, במחיר הוגן ושווה לכולם. התושבים הרגילים למותגים אינם מייצגים את הצרכן הישראלי החדש המחפש להוריד את יוקר המחיה ולשלם עבור המוצר שבאריזה ולא עבור עיצוב האריזה או השם. הצרכן החדש מחפש תמורה נכונה והוגנת לכספו. קומץ התושבים המתנגדים לפתיחת הסופר אינם מייצגים את תושבי השכונה. מתגובות התושבים בעמוד הפייסבוק של חברת אחד ניתן ללמוד, כי תושבי השכונה עצמה מתנערים מאותם מתנגדים ומהמניעים שלהם ומקבלים את פתיחת הסופר בזרועות פתוחות. סניף אגמים ייפתח בחודש מרץ כמתוכנן וכל תושבי השכונה מוזמנים שכן "אחד" בשביל כולם".

 

 

 

4 תגובות

  1. לגבי שבירו הרי זה ברור שעיניינו הוא כסף והרבה ממנו, התושבים ממש לא בראש מעייניו.
    הנהלת הסופר מנותקת מהמציאות, לא בוצע סקר כולשהו בשכונה, לא בוצע שיתוף.
    כך לא מנהלים מרכז קניות שכונתי.
    נטו פרקטיזם, קניתי בית בסמיכות לשמורת טבע ונוף של ים כי זה מה שחיפשתי ברחתי מהרעש וההמולה של מרכזי עיר ואזורי תעשייה.
    עכשיו החליטו שאני אגור באזור תעשייה וגם יכתיבו לי את תמהיל הקניות שלי.
    יותר חצוף מזה קשה להיות.

  2. רשת שיווק בקנה מידה כזה גדול לפתוח בשטח כזה קטן מבחינת אוכלוסיה נשמע מוזר ויתכן שיש פה אינטרס בטוח לא לטובת התושבים !

  3. מעניין אם היו פותחים שם סניף של עדן טבע מרקט, או טיב טעם הייתה כזו התנגדות…
    ומכיון שהתשובה היא לא, זה די ברור שהטיעונים הם צבועים.

    בקשר לשכונת מגורים "ירוקה" סמוך לשמורת טבע וחוף הים – בבל"ת. שלולית החורף היא שמורת טבע עירונית, שהבנייה המסיבית של שכונת אגמים רק מטרפדת את זרימת מי הגשמים אליה, וחונקת אותה. אז אין הפוך מלהיות ירוק למי שקנה שם דירה. קירבה לים? נראה אותם הולכים לירידה המסודרת הקרובה ביותר – חוף ארגמן, מרחק של 2.5 ק"מ – כלומר – שימוש ברכב.
    מפחיד אותם עומסי תנועה בשביל קניות מזון? אם יש רק 150 מקומות חנייה, אנשים לא יבואו אחרי מס' שבועות בודד מהפתיחה. יצביעו ברגליים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן